TURISM PE BICICLETA – Ministerul Dezvoltarii a facut planul. Iata conditiile care trebuie indeplinite (Document)
Proiect ambitios, dar si binevenit al ministerului Dezvoltarii: crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism. O sansa mare pentru dezvoltarea turismului romanesc. Cicloturismul este ramura turismului in care deplasarea se face cu bicicleta.
Ministerul Dezvoltarii arata in expunerea de motive a proiectului ca acesta are ca obiect normele metodologice privind crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism, precum si stabilirea institutiilor responsabile de la nivel central si local cu operationalizarea, intretinerea si monitorizarea infrastructurii de cicloturism.
"Crearea, amenajarea si omologarea traseelor de cicloturism va permite Romaniei sa participe si sa contribuie la reconfigurarea retelei europene de trasee EuroVelo si a diverselor trasee cicloturistice internationale, alocarea de fonduri pentru micromobilitate, dezvoltarea ecoturismului in zonele aferente si va preveni implementarea unor proiecte de amenajare de trasee neomogene, fara continuitate care sa conduca la descurajarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport alternativ. Avand in vedere initiativele autoritatilor administratiei publice locale de a amenaja trasee cicloturistice, aprobarea cadrului normativ va incuraja finantarea unor astfel de proiecte la nivel national si va contribui la cresterea absorbtiei de fonduri destinate dezvoltarii infrastructurii cicloturistice si a cicloturismului, si astfel beneficiile directe si indirecte, economice si sociale pe care le aduce dezvoltarea acestei ramuri a turismului”, se arata in expunerea de motive.
Pentru a fi omologate ca trasee cicloturistice de rang national, acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
-Au la punctul de plecare, respectiv la punctul de sosire terminale intermodale de transport care asigura posibilitatea utilizarii succesive a cel putin alte doua moduri de transport in afara transportului pe bicicleta (rutier, feroviar, aerian, naval);
-Trec prin minim 3 judete;
-Au cel putin un capat intr-un punct de trecere a frontierei sau se intersecteaza cu alta ruta nationala care are cel putin un capat intr-un punct de trecere a frontierei.
Rutele internationale (rutele EuroVelo) sunt asimilate rutelor de rang national. Traseele nationale vor colecta pe parcurs traseele regionale si traseele locale.
Structura de baza a retelei ROVELOTUR va fi formata din trasee de rang national, trasate strategic, astfel incat sa uneasca granitele tarii din cele 4 puncte cardinale.
Traseele cicloturistice de rang regional
Pentru a fi omologate ca trasee cicloturistice de rang regional, acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
-Au la cel putin un terminal multimodal de transport la unul dintre capete sau pe parcurs. Terminalul multimodal de transport va asigura posibilitatea utilizarii succesive a cel putin alte doua moduri de transport in afara transportului pe bicicleta (rutier, feroviar, aerian, naval);
-Trec prin minim 2 judete.
Trasee cicloturistice de rang local
Pentru a fi omologate ca trasee cicloturistice de rang local, acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
-Au la cel putin un terminal multimodal de transport la unul dintre capete sau pe parcurs. Terminalul multimodal de transport va asigura posibilitatea utilizarii succesive a cel putin alte doua moduri de transport in afara transportului pe bicicleta (rutier, feroviar, aerian, naval);
-Trec prin minim 1 judet.