SCHEMA DE AJUTOR PENTRU IMM-URI, IN MONITORUL OFICIAL – Iata cine poate primi banii si care este procedura de acordare (Document)
Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevazuta in cadrul Programului de accelerare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii a fost publicata in Monitorul Oficial. Ajutorul de mimis este unul limitat conform normelor Uniunii Europene la un nivel care nu distorsioneaza concurenta si/sau comertul cu statele membre si reprezinta ajutoarele acordate unei intreprinderi unice care desfasoara o activitate economica.
Programul are ca obiectiv sustinerea investitiilor in sectoarele economice prioritare, cresterea volumului de activitate si a competitivitatii IMM. Alocatia financiara nerambursabila este de maximum 50% din valoarea cheltuielilor eligibile, dar nu mai mult de 500.000 lei din valoarea unui credit de investitii contractat. Valoarea creditului de investitii solicitat prin program pentru cheltuieli eligibile este de minimum 250.000 lei.
In cadrul Programului sunt eligibile societatile care desfasoara activitati autorizate in conditiile prezentei proceduri de implementare, pe codurile CAEN aferente urmatoarelor diviziuni:
41 Constructii de cladiri ;
63 Activitati de servicii informatice;
74 Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice;
79 Activitati ale agentiilor turistice si a tur-operatorilor; alte servicii de rezervare si asistenta turistica ;
86 Activitati referitoare la sanatatea umana.
Potrivit ministerului Investitiilor, masura de sprijin este complementara programelor de microindustrializare, comert si servicii. Investitiile eligibile se refera, printre altele, la echipamente tehnologice, cum ar fi masini, utilaje si instalatii de lucru, la solutii si sisteme de eficientizare energetica, la echipamente pentru colectarea, reciclarea si reutilizarea deseurilor industriale, la achizitia autoutilitare si autovehicule speciale sau de spatii de lucru si productie, precum si la realizarea de site-uri de prezentare a activitatii:
“Inscrierile se vor desfasura online si vor fi anuntate la o data ulterioara. Procedura prevede depunerea unor cereri tip de acord de principiu la creditare si finantare prin intermediul unui formular electronic de inscriere, care va fi disponibil pe site-ul ministerului. La finalul acestei etape, va fi publicata lista tuturor cererilor inregistrate, in ordinea inscrierilor.
Ulterior, aplicantii vor fi instiintati sa se prezinte la institutia de credit partenera pentru care au optat, unde va fi realizata o preverificare a bancabilitatii. Daca raspunsul este unul pozitiv, va fi emis acord de principiu la creditare si va incepe procesul de evaluare administrativa si de eligibilitate, care poate fi incheiat favorabil prin emiterea notificarii de principiu la finantare. Creditul va fi acordat, insa, doar dupa verificarea finala a bancabilitatii, de catre institutia de credit partenera”.