Grid star
criptomonede

O TREIME DINTRE ROMANII DIN "GENERATIA Z", INTERESATI DE INVESTITIA IN CRIPTOMONEDE – Studiu: Numarul tinerilor de 18-24 de ani care detin sau vor active digitale in portofoliu a crescut cu 78% in ultimul an

Tinerii romani de 18-24 de ani, membri au asa-numitei "generatii Z”, manifesta cel mai mare interes fata de criptomonede, in timp ce barbatii tind sa fie cu 50%-100% mai interesati decat femeile in activele digitale, incadrate la clasa "cu risc”, arata un studiu realizat de Revolut in colaborare cu Reveal Marketing Research. Astfel, 28% dintre acestia sunt interesati de investitia in activele digitale, in timp ce doar 17% au in vedere investitia pe bursele clasice. Procentul celor interesati de criptomonede este mult mai mare in randul tinerilor in raport cu populatia generala (16%).

Gilda Popa

Patru din zece romani din populatia activa detin sau au detinut criptomonede si 84% au de gand sa faca astfel de investitii, se arata si intr-un studiu realizat de Ipsos Romania in ianuarie 2022. Lumea Banilor a relatat anterior ca inspectorii ANAF au intensificat controalele asupra veniturilor obtinute de romani din minarea sau tranzactionarea de criptomonede si NFT-uri in perioada 2016-2021. Piata din Romania este in continua crestere si inregistreaza in prezent un numar de peste 423.000 de persoane care efectueaza in mod curent astfel de tranzactii pe platformele de exchange cripto (n.r. celelalte persoane detin investitii pasive, asa-numitii „hodlers”), potrivit unui alt studiu realizat in iulie 2022 de compania de consultanta Soter & Partners si citat de revista Forbes.

Cel mai recent sondaj, realizat de Reveal Marketing Research si publicat marti, 9 august, arata ca la sfarsitul lunii iulie 2021, numarul utilizatorilor interesati de cripto, in segmentul 18-24 ani, era cu 78% mai mare fata de sfarsitul lunii iulie 2021. In termeni de crestere, categoria lor a fost urmata de generatia "parintilor”, 45-54 ani cu +57%, in aceeasi perioada. Tendinta a fost sustinuta si de initiativele de educarea a publicului in legatura cu criptomonedele, cum ar fi "Learn and Earn”, o serie de cursuri incluse in special in aplicatia Revolut pentru a imbogati cunostintele clientilor despre criptomonede si tehnologia blockchain.

Investia in criptomonede

In cazul tinerilor romani de 18-24 de ani, investitia in criptomonede (28%) sau in bursa (17%) devine o perspectiva din ce in ce mai atractiva fata de esantionul total (16% si, respectiv, 12%).

Decalajul se mareste pe masura ce creste si perceptia in privinta capitalului expus riscului, iar cel mai mare decalaj se inregistreaza in privinta intentiei de a investi in criptomonede (21,5% dintre toti respondentii barbati sunt interesati de cripto, fata de 11,5% dintre femei).

Studiul mai releva ca produsele financiare digitale sunt din ce in ce mai atractive, deoarece simplifica viata de zi cu zi si 1 din 3 respondenti declara ca ar fi interesati sa obtina conturi de economii si carduri de credit prin intermediul unei platforme digitale in anul urmator.
62% dintre respondenti folosesc des aplicatii de gestionare a banilor pe parcursul unei saptamani, in timp ce 35% din populatie considera ca acestea sunt utile pentru a-si imbunatati situatia financiara si, intr-o masura mai mare, utilizatorii fintech (43%) fata de non-utilizatori (28%). 6 din 10 romani care au raspuns intrebarilor din sondaj spun ca folosesc solutii fintech pentru ca acestea sunt mai ieftine (58%) si mai rapide (57%) decat serviciile traditionale, oferind in acelasi timp fiabilitate si securitate (37%).

Raspunsul romanilor

Pe de alta parte, o treime dintre romanii chestionati intentioneaza cel putin sa isi mentina stilul de viata actual, iar pentru asta sunt dispusi sa apeleze fie la un card de credit prin intermediul unei platforme digitale (27%) sau la credite de nevoi personale (20%). Cel mai ridicat nivel de interes fata de creditele pentru nevoi personale se remarca in randul utilizatorilor de aplicatii financiare din categoria de varsta 45-55 de ani (22,8%).

In ceea ce priveste motivele pentru care romanii aleg sa foloseasca solutii fintech in locul serviciilor bancare traditionale, datele arata ca barbatii tind sa fie mai orientati spre costuri, in timp ce femeile acorda mai multa importanta timpului castigat. De asemenea, studiul arata ca pentru cei peste 55 de ani, fiabilitatea si securitatea oferite de aceste solutii sunt importante intr-o masura semnificativ mai mare.

Pandemia de COVID-19 si contextul socio-economic actual, marcat de cresterea preturilor si a inflatiei, i-au facut pe romani sa caute diverse modalitati de a-si reduce cheltuielile invizibile, de a gasi oferte avantajoase atat pentru cumparaturile zilnice, cat si pentru achizitii mai scumpe (bunuri de folosinta indelungata sau calatorii) sau pentru a gestiona mai bine intr-un singur loc tot ceea ce tine de cheltuielile recurente sau ocazionale.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani