MINISTERUL TURISMULUI SE DUCE DUPA TREND – O noua incercare de promovare a Romaniei. Anterior, anuntase ca angajeaza influenceri
Ministerul Antreprenoriatului si Turismului (MAT) a lansat doua proceduri de prospectie de piata in vederea demararii ulterioare a unei proceduri de achizitie publica. Prima vizeaza achizitionarea de servicii pentru crearea portalului web romania.travel, iar cea de-a doua achizitionarea de servicii pentru pentru derularea unei campanii de promovare integrate TV-online in Mare Britanie si Germania.
Potrivit MAT, internetul a devenit sursa principala de accesare a informatiilor si de planificare a calatoriilor, ceea ce determina o adaptare majora a modului in care trebuie promovate destinatiile turistice. Ministerul spune ca accesarea internetului de pe terminale mobile este un trend in experienta turistica, la fel si comportamentul de cumparare online a produselor turistice, astfel incat utilizarea instrumentelor de marketing digital reprezinta unul dintre pilonii cei mai importanti in orice strategie de marketing integrat al destinatiei turistice.
Ministrul vrea campanie
"Atingerea obiectivului strategic de crestere a notorietatii destinatiei turistice Romania, prin comunicarea elementelor diferentiatoare, pe pietele externe vizate, necesita dezvoltarea unei campanii integrate de marketing si comunicare, incluzand componentele TV si online, profitand de oportunitatile de pe pietele vizate, astfel incat promovarea sa se realizeze intr-o maniera sustenabila, care sa ajute la evidentierea valorilor romanesti. Impreuna cu membrii Consiliului de Brand Turistic National, MAT implementeaza un plan de marketing adaptat nevoilor actuale de promovare ale Romaniei”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului si turismului.
Turismul face prospectie
In acest sens, Ministerul Antreprenoriatului si Turismului a lansat doua proceduri de prospectie de piata in vederea demararii ulterioare a unei proceduri de achizitie publica. Prima vizeaza achizitionarea de servicii pentru crearea portalului web romania.travel, iar cea de-a doua achizitionarea de servicii pentru pentru derularea unei campanii de promovare integrate TV-online in Mare Britanie si Germania.
Portalul online romania.travel va fi realizat cu respectarea principiul KISS (Keep It Straight Simple) si va furniza Ministerului Antreprenoriatului si Turismului un instrument software functional, accesibil si atractiv pentru promovarea digitala a destinatiei turistice Romania.
"In privinta campaniei de promovare integrate TV-online, in activitatea de promovare turistica, canalele transnationale, paneuropene, de televiziune cu specific de turism, sport, stiri si calatorii reprezinta un instrument important prin intermediul caruia mesajul de promovare ajunge la potentialii turisti. Impactul pe care astfel de televiziuni il au in randul consumatorilor de produse si servicii turistice este unul eficient, cunoscuta fiind influenta pe care mass-media vizuala o are in randul publicului.
Alegerea celor doua piete, Marea Britanie si Germania, a avut la baza o serie de acte normative, documente strategice ale ministerului, studii, precum si potentialul ridicat atat din punct de vedere economic, cat si al consumului de publicitate TV-online din randul pietelor de interes pentru Romania.
Obiectivele propuse
Obiectivele campaniei integrate TV-online sunt de a creste nivelul de notorietate a Romaniei ca destinatie turistica pentru city break, de a impulsiona traficul pe site-ul www.romania.travel, efectuat din tarile respective, precum si de a imbunatati ranking-ul in cautarile pe Google despre Romania.
Aceste actiuni, la care se adauga si campania de promovare a Romaniei prin intermediul formatorilor de opinie, fac parte din campania integrata de promovare a destinatiei turistice Romania, care va fi derulata in cursul acestui an de Ministerul Antreprenoriatului si Turismului, in parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic National”, potrivit MAT.
"Vanatoare” de influenceri
Se cauta influenceri pentru a promova online Romania ca destinatie pentru turistii straini, anunta luna trecuta ministerul Turismului.
In anuntul publicat pe SEAP se preciza ca autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze servicii pentru strategia de publicitate in online prin influenceri pentru a avea vizbilitatea/reach atat in tara cat si in strainatate.
Ministerul motiveaza decizia prin faptul ca in epoca marketingului digital, cu toate retelele sociale, oamenii care au o multime de urmaritori joaca un rol de influenta imens in luarea deciziilor de “cumparare” a celor care ii urmaresc (click aici pentru a citi).