MINISTERUL TURISMULUI ANGAJEAZA INFLUENCERI – Promovarea online a Romaniei. Iata fisa postului (Document)

284

sursa foto: facebook ministerul Turismului

Ministerul Antreprenoriatului si Turismului cauta influenceri pentru a promova online Romania ca destinatie pentru turistii straini. Anuntul a fost publicat pe e-licitatie.ro.

In anunt se precizeaza ca autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze servicii pentru strategia de publicitate in online prin influenceri pentru a avea vizbilitatea/reach atat in tara cat si in strainatate.

Ministerul motiveaza decizia prin faptul ca in epoca marketingului digital, cu toate retelele sociale, oamenii care au o multime de urmaritori joaca un rol de influenta imens in luarea deciziilor de “cumparare” a celor care ii urmaresc. Folosirea Influencer Marketing in strategia de publicitate online (digital) inseamna a transmite, printr-o voce recunoscuta, admirata si de incredere, informatii care influenteaza calatoria de cumparare, invatare, recunoastere, consideratie si decizie a unui numar mare de persoane.

Iata ce prevede fisa tehnica:

Principalele beneficii ale colaborarii cu un Influencer Marketing:

-segmentarea publicului tinta, adica se ajunge la publicul potrivit ce este deja interesat de nisa;
-rezultatele generate de marketingul de influenta pot merge dincolo de atragerea de noi urmaritori, dar poate influenta imbunatatirea imaginii unui brand, respectiv a unei destinatii;
-marketingul de influenta reprezinta o modalitate de a consolida imaginea;
-contribuie la decizia de vizitare a unei tari/destinatii;
-influencerii prin informatiile pe care le ofera despre anumite marci, produse sau destinatii dand incredere si credibilitate.

Obiectivele principale ale campaniei

-Cresterea nivelului de constientizare a turistilor straini si interni cu privire la Romania ca destinatie atractiva.
-Consolidarea pozitiei Romaniei ca o destinatie turistica atractiva pe piata internationala a turismului de tip city break, imbinat cu turismul enogastronomic, inclusiv si partea de experienta si agrement.
-Atragerea unui numar cat mai mare spre romania.travel cat si spre platformele MAT de socializare, din persoanele care acceseaza retele de socializare ale influencerilor si care sa se transforme, in final, in vizitatori ai Romaniei.

Obiectivele generale

-cresterea gradului de notorietate pentru excursiile tip city-break;
-promovarea experientelor enogastromonice;
-promovarea turismului de distractie prin evenimentele organizate in Romania.

Perioada de derulare a campaniei

Perioada totala a derularii campaniei septembrie-octombrie 2022, 30 de zile calendaristice pentru strateagia de publicitate online pentru influenceri.

Identificarea publicului tinta

„Este important identificarea publicului tinta prin influencerii potriviti care sa fie prezenti pe principalele platforme de social media cum ar fi:  Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok, etc. In plus, ne intereseaza mentionarea destinatiilor de city break din Romania de catre influencerii alesi prin mesaje atractive in podcast-uri si bloguri.

Criterii pentru identificarea unui influencer potrivit

-dupa relevanta – daca un influencer lucreaza in nisa brandului/domeniul pe care dorim sa-l promovam;
-dupa audienta -influencerul este un creator de continut care si-a crescut o comunitate; considerabila (poate sa insemne milioane de fani pe Facebook, sau sute de mii de abonati pe YouTube, dar poate sa insemne si zeci de mii de vizualizari pe un blog de nisa)
-dupa nisa – statisticile spun ca utilizatorii de internet au incredere in specialisti si experti (un influencer expert intr-o nisa foarte clara, dar care sa aiba si o audienta mare);
-dupa implicarea comunitatii – inseamna un influencer relevant, cu o audienta mare intr-o nisa potrivita, respectiv despre implicarea oamenilor din respectiva audienta (degeaba are audienta buna daca lumea nu interactioneaza cu influencerul si/sau nu se implica in discutii);
-dupa vizibilitate – un influencer poate avea vizibilitate mare, dar cu reactii putine – asta inseamna ca implicarea comunitatii este slaba sau un alt influencer poate avea reactii foarte bune pe un anumit continut, dar vizibilitate mica in general;
-dupa consecventa – frecventa mare de publicare a continutului online;
-dupa autenticitate – autenticitate a modului de exprimare;
-dupa platforma – sunt influenceri tari pe YouTube care nu au niciun rezultat pe Facebook, sunt bloggeri tari care nu au cont Instagram, sunt grupuri pe Facebook care nu au niciun alt canal de distributie/comunicare, etc;
-dupa creativitate – e foarte important ca influencerul sa fie creativ si proactiv cu produsul de continut.

Tipuri de influenceri

In functie de numarul de urmaritori, se doreste sa se gaseasca influnceri care se regasesc in urmatoarele categorii:

-micro-influenceri: sub 100.000 de urmaritori;
-macro-influenceri: intre 100.000 si 1 milion de urmaritori;
-mega-influenceri: peste 1 milion de urmaritori.

Cerinte comunicare

-postarile facute de influenceri trebuie sa fie veridice, neinselatoare si verificabile;
-influencerii daca compara destinatia turistica Romania cu alte destinatii o vor face in mod obiectiv si pozitiv;
-influencerii selectati nu vor discredita sau denigra destinatia turistica Romania;
-postarile despre destinatia turistica Romania vor fi autentice/creative.

Detaliile pentru alegerea unui influencer

-colaborarile din trecut: se va analiza colaborarile similare din trecut ale influencerului si se va analiza impactul acestora (de verificat numarul de like-uri si reactia urmaritorilor) pentru a ne putea face o idee generala cu privire la rezultatul viitoarei campanii;
-istoricul influencerului: in aceasta categorie se incadreaza eventualele scandaluri mediatice din trecut in care a fost implicat influencerul.

Orice rezultate sau drepturi legate de acestea, inclusiv drepturi de autor si/sau orice alte drepturi de proprietate intelectuala si/sau industriala, obtinute in executarea sau ca urmare a executarii serviciilor ce fac obiectul prezentei Fise Tehnice vor fi proprietatea Autoritatii Contractante, care le poate utiliza, publica sau transfera dupa cum considera necesar, fara nici un fel de limitare geografica sau de alta natura.
Prestatorul de servicii va oferi servicii de consultanta economica si tehnica in conditiile specificate in fisa tehnica”, arata ministerul Turismului.

*Fisa tehnica

1 comentariu la “MINISTERUL TURISMULUI ANGAJEAZA INFLUENCERI – Promovarea online a Romaniei. Iata fisa postului (Document)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

liternet