LOVITURA URIASA PENTRU UEFA, PE FONDUL PROBLEMELOR DE REGLEMENTARE DIN SFERA CRIPTO – Platforma Crypto.com renunta la un acord de sponsorizare de 500 milioane dolari cu Liga Campionilor
Platforma de tranzactionare Crypto.com s-a retras dintr-un acord de 495 de milioane dolari cu UEFA, dupa ce echipa sa juridica a invocat probleme legate de licentele bursei cripto din Regatul Unit, Franta si Italia. Potrivit informatiei obtinute in exclusivitate de Sport Business, compania invoca "preocupari legate de reglementare (n.r. a sectorului cripto)” in aceste state europene.
Gilda Popa
Daca intelegerea ar fi fost incheiata, brandul Crypto.com ar fi fost prezent in UEFA Champions League timp de cinci sezoane la un cost de aproximativ 100 de milioane de dolari pe sezon, pana in 2027.
Sport Business precizeaza ca platforma Crypto.com a anuntat anterior sponsorizari majore pentru cluburi si echipe sportive si a platit milioane de dolari publicitate. Ca parte a campaniei de imagine strans legata de lumea sportului, compania cripto l-a cooptat pe actorul Matt Damon sa apara in spotul sau TV "Fortune Favours the Brave” (n.r. "Norocul le surade celor curajosi”), care a fost lansat in octombrie 2021.
UEFA a renuntat in februarie 2022 la contractele de sponsorizare cu Gazprom
Crypto.com a intervenit in calitate de potential sponsor dupa ce Liga Campionilor a renuntat, in februarie 2022, la un contract de sponsorizare cu Gazprom, ca raspuns la invazia Ucrainei de catre Rusia, a relatat la acel moment presa internationala. Aceasta in contextul in care Gazprom a sponsorizat UEFA cu 40 milioane de euro pe an pana in 2021 cand contractul a fost extins si renegociat, a detaliat la acel moment ft.com. Insa in urma agresiunii Rusiei, multe state europene au anuntat planuri de a sista dependenta de Gazprom in aprovizionarea tarii cu petrol si gaze, ca parte a pachetului de sanctiuni decise de comunitatea internationala in urma declansarii razboiului in proximitatea granitelor UE.
Crypto.com, publicitate de sute de milioane de euro in lumea sportului
In 2021, platforma cripto s-a asociat cu Formula 1 pentru seria sa Sprint, dupa ce a acceptat anterior sa sponsorizeze echipa Aston Martin in evenimele sportive majore si a incheiat un contract de 700 de milioane de dolari pe 20 de ani, pentru a schimba numele Centrul Staples din Los Angeles in Crypto.com Arena. In 2022, bursa cripto a lansat un contract de sponsorizare pe cinci ani cu Australia Football League pentru 25 de milioane de dolari si a devenit unul dintre sponsorii oficiali ai Cupei Mondiale FIFA din Qatar, conform cointelegraph.com.
Pe fondul recesiunii recente a pietei, CEO-ul Crypto.com, Kris Marszalek, a anuntat in iunie ca circumstantele economice obliga compania sa concedieze 260 de angajati echivalentul a 5% din forta de munca, asa cum a relatat anterior Lumea Banilor. Nu este clar daca scaderea preturilor criptomonedelor ar putea afecta negativ ofertele de sponsorizare pe termen lung ale platformei, mai noteaza CoinTelegraph, precizand ca a solicitat comentarii din partea Crypto.com, insa nu a primit raspuns.