Grid star
eveniment

VOUCHERE SOCIALE AU FOST INCARCATE – Valoarea transei II se ridica la aproape 600.000.000 lei. Ghid pentru cei care intampina probleme

Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene condus de Marcel Bolos (foto) anunta ca a efectuat la 26 august platile aferente transei II din ajutorul de 1.000 de lei oferit prin programul "Sprijin pentru Romania”, pentru un numar de 2,4 milioane de beneficiari care au intrat in posesia cardurilor. Reamintim ca sunt IV transe a cate 250 de lei, oferite o data la doua luni, pana la finalul lui 2022.
 
In aceasta luna se vor distribui si incarca si cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili dupa momentul acordarii primei transe, sau care au fost omisi din aceasta, insumand aproximativ 91.000 de persoane. In continuare, MIPE prezinta un ghid cu indrumari pentru beneficiarii care se afla in aceasta situatie.

 Situatia I

Sunt eligibil, dar nu am primit cardul

Sunt persoane care nu au intrat in posesia cardului pentru ca la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Posta Romana incearca distribuirea de doua ori pentru fiecare beneficiar. Daca va aflati in aceasta situatie, primul pas este sa verificati la cel mai apropiat oficiu postal. Daca nu gasiti cardul acolo, sunati la 031.9268.
 
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale actualizeaza lunar, inainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificari intervenite fata de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introdusi in program se elibereaza noi suporturi electronice.
 
Asadar, daca ati devenit eligibil pe parcursul programului, veti fi adaugati pe aceste liste. Pentru a va asigura ca nu sunteti omis, va puteti adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agentiei Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala – din judetul de resedinta. Verificarea conditiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea sa adauge sau sa elimine beneficiari din liste.
 
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape:
1) productia cardurilor de catre unitatile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor si inserarea CIP-ului);
2) implicuirea si distribuirea la nivel national de catre Posta Romana;
3) incarcarea valorica a cardurilor pe masura ce acestea intra in posesia beneficiarilor.
 
Categoriile eligibile sunt urmatoarele:

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi prevazute de legi cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale caror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
b) Persoanele incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
c) Familiile cu cel putin 2 copii in intretinere, ale caror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
d) Familiile monoparentale ale caror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social in conditiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) Persoanele fara adapost, asa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale in vigoare.

 SITUATIA II

Am primit cardul, dar nu este incarcat

Sunt cateva situatii in care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului catre fiecare beneficiar se efectueaza cu intarziere. MIPE nu poate efectua plata pana nu primeste aceasta confirmare de la C.N. Posta Romana. Daca aveti card si nu este incarcat, sunati la 031.9268.

 SITUATIA III

Am pierdut cardul/Nu functioneaza

Beneficiarul care a pierdut/nu ii functioneaza cardul social trebuie sa anunte emitentul, apeland serviciul de Asistenta Clienti sau utilizand aplicatia mobila a emitentului. Emiterea unui nou card si expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, in termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
 
Numerele de telefon oficiale sunt urmatoarele:
-Edenred: 021 301 33 03;
Sodexo: 021 204 46 64;
UP Romania: 0374 66 22 73.

SITUATIA IV

Nu stiu de unde pot cumpara alimente/mese calde

Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt disponibile aici — www.fonduri-ue.ro/vouchere. Ele sunt verificate saptamanal, iar daca exista modificari, sunt publicate pe site-ul MIPE. 
Daca aveti alte curiozitati pe tema utilizarii voucherelor, aici gasiti raspunsuri pentru cele mai frecvente intrebari -– www.fonduri-ue.ro/vouchere”.

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani