VAL DE CERERI DE SOLUTIONARE A LITIGIILOR – Dublu fata de 2019

352
1.000 CERERI DE SOLUTIONARE A LITIGIILOR

Sursa Foto: SalFin

1.000 cereri de solutionare a litigiilor au fost inregistrare de la inceputul anului 2020. Aproape dublu fata de anul 2019, cand au fost consemnate doar 522.

Mai exact, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), noteaza intr-un comunicat emis marti, 10 noiembrie 2020, faptul ca au fost luate in evidenta 1.000 cereri de solutionare a diferendelor dintre consumatori si entitatile din piata financiara non-bancara, de la inceputul anului si pana la acest moment.

Diferenta este uriasa, daca ne raportam la numarul solicitarilor din anul 2019. Acestea au fost in numar de 522. Cererile au fost inregistrate de catre Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non-bancar SAL – Fin.

Evolutia cererilor de solutionare in timp

ASF a constatat o evolutie in timp a numarului de cereri primite spre solutinare. Astfel, daca in 2016 existau 32 de cereri, pana la sfarsitul anului  2020 au fost prognozate 1.200. Concret, asta inseamna cresterea constanta a gradului de incredere a consumatorilor in solutiile oferite de conciliatorii SAL-Fin.

Mai mult, aceasta stare de fapt este demonstrata si de evolutia numarului de litigii rezolvate. Astfel, de la infiintarea SAL-Fin (2016) si pana la sfarsitul lunii iunie a acestui an, au fost solutionate 885 de litigii.

Daca ne referim la durata medie de solutionare a unui litigiu, SAL-Fin raporteaza un numar de 27 de zile pentru procedura de solutionare a litigiilor prin propunerea unei solutii, respectiv 55 de zile pentru procedura de solutionare a litigiilor prin impunerea unei solutii, mai este subliniat in raportul ASF emis marti, 10 noiembrie 2020.

*Cititi aici raportul integral emis de ASF

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *