Tranzactia Mega Image-Profi: anunt despre planul retailerului de la care cumpara milioane de romani (Document)
Mega Image se angajeaza sa cesioneze 87 de magazine din 44 de localitati pentru a putea prelua reteaua Profi. Acest lucru se va intampla in localitatile in care activitatile Mega Image si Profi se suprapun si ar putea conduce la reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor, anunta Consiliul Concurentei condus de Bogdan Chiritoiu (foto).
Consiliul Concurentei supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize "The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a inlatura ingrijorarile concurentiale identificate pe piata comercializarii cu amanuntul de produse de consum preponderent alimentare, in contextul preluarii Profi Rom Food S.R.L.
In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia poate conduce la consolidarea pozitiei puternice a Mega Image pe piata comertului cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount si alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localitati din Romania. Astfel, Mega Image se angajeaza sa cesioneze 87 de magazine din 44 de localitati in care activitatile Mega Image si Profi se suprapun si ar putea conduce la reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor.
Prezentam comunicatul Consiliului Concurentei:
“Consiliul Concurentei supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a inlatura ingrijorarile concurentiale identificate pe piata comercializarii cu amanuntul de produse de consum preponderent alimentare, in contextul preluarii Profi Rom Food S.R.L.
In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia poate conduce la consolidarea pozitiei puternice a Mega Image pe piata comertului cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount si alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localitati din Romania. Astfel, Mega Image se angajeaza sa cesioneze 87 de magazine din 44 de localitati in care activitatile Mega Image si Profi se suprapun si ar putea conduce la reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor.
Principalele localitati in care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timisoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Busteni, Popesti Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Targu Ocna, Navodari, Floresti, Cluj-Napoca, Adjud, Balotesti, Domnesti, Chiajna, Constanta si Ploiesti. De asemenea, Mega Image s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate decat dupa trecerea unei perioade semnificative de 10 ani. Reamintim ca, in urma cu cateva zile, autoritatea de concurenta a pus in dezbatere publica si angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implemetarea unor proceduri care sa cuprinda regulile pentru listarea si delistarea furnizorilor in cadrul retelei Mega Image/Profi, indiferent daca acestia comercializeaza produse alimentare sau non-alimentare”.