TELEKOM, PE PLUS – Castiguri de peste 36 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2020
Telekom Romania nu resimte criza financiara generata de coronavirus, ci dimpotriva, se mentine in top, generand castiguri semnificative.
Concret, operatorul Telekom Romania a inrehistrat o crestere a veniturilor din segmentele IT & C si wholesale (angro) ale companiei.
Veniturile au insumat aproximativ 23 milioane de euro, scaderea inregistrata in acest caz fiind de numai 1%, comparativ cu perioada similara a anului 2019.
Conform unui comunicat Telekom, indicatorul performantelor financiare (EBITDA - care se traduce prin castigul unei firme inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare), a cunoscut o crestere cu 25,7% pe an. Astfel spus, suma totala inregistrata a fost de 36,2 milioane de euro.
Inca un lucru bun s-a intamplat si la nivelul bazei de clienti. Segmentul de importanta strategica de servicii convergente fix – mobil (FMC) a simtit o ascensiune de 9,4% in perioada aprilie – iunie 2020, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2019.
Astfel, cu un numar de 881 de mii de abonati, operatorul isi reconfirma pozitia de lider pe piata serviciilor telekom pe segmentul FMC.
In aceeasi linie, s-a evidentiat o crestere de 7,2% pe segmentul serviciilor fixe. Adica, mai mult de 121 milioane de euro aferente trimestrului al doilea din 2020.
Pe de alta parte, veniturile aferente serviciul de voce au ramas stabile cu 14,3 milioane de euro, fata de cele doua trimestre anterioare.
Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar, Telekom Romania, a declarat:
“In trimestrul 2, ne-am mentinut veniturile stabile si ne-am continuat cresterea EBITDA, in ciuda circumstantelor dificile. In acest trimestru, am aratat ca prin strategia noastra de control strans al cheltuielilor si transformarea costurilor, suntem capabili sa depasim si sa diminuam efectele neasteptate ale pandemiei Covid-19 pe linia noastra de varf. Sunt fericit ca am obtinut cresterea EBITDA pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv si asta imi da incredere ca am ales abordarea potrivita pentru a realiza o recuperare stabila si durabila a performantei noastre financiare.”
Miroslav MAJOROS, CEO Telekom Romania, a subliniat:
“Am reusit sa ne adaptam rapid la situatia generata de pandemie, fiind toti sincronizati spre aceleasi obiective. Astfel am putut implementa schimbarile necesare in timp record. Acum si in perioada urmatoare va trebui sa continuam sa ne adaptam modul de a lucra in noul context - desigur, intotdeauna avand ca prioritate clientul. Un lucru este clar, calea digitalizarii pe care am inceput-o deja la nivel de companie este mai relevanta ca niciodata si vom continua in aceasta directie, pentru a ne facilita activitatea. Toate sub motto-ul <<Puternici in timpul crizei si, impreuna, si mai puternici dupa criza>>. Personal, sunt foarte multumit ca raspunsul nostru la aceasta criza este apreciat si de clientii nostri, care, potrivit unui studiu recent, au pus multa incredere in Telekom, mai ales in perioada blocajului general determinat de criza Covid-19.”