TAROM plateste pentru cursele anulate: “TAROM va despagubi toti pasagerii care au achizitionat bilete direct de la companie”
Pierderile Tarom sunt de peste 2 milioane euro in urma anularii curselor din ultimele 23 ore, dupa ce mai multi piloti s-au declarat “inapti de zbor” (click aici pentru a citi). Semnificative vor fi insa si despagubirile pe care compania de stat trebuie sa le plateasca pasagerilor.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) anunta ca pasagerii vor fi despagubiti. Marti, 9 iulie 2024, oficialii ANPC au discutat cu reprezentantii TAROM cu privire la modalitatile concrete prin care pasagerii afectati de aceste anulari vor fi despagubiti. Iar TAROM si-ar fi luat angajamentul de a despagubi toti pasagerii care au achizitionat bilete direct de la companie si care depun cerere de rambursare a compensatiilor, potrivit ANPC.
Prezentam comunicatul ANPC:
“In contextul incidentelor legale de anularea unui numar important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul sau, pe 9.07.2024, reprezentantii acestei companii, pentru a discuta modalitatile concrete prin care pasagerii afectati de aceste anulari vor fi despagubiti.
Din discutie a reiesit ca, in urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despagubi toti pasagerii care au achizitionat bilete direct de la companie si care depun cerere de rambursare a compensatiilor, conform legii.
Conform Regulamentului european 261/2004, compensatiile la care consumatorii au dreptul, in urma anularii zborurilor sunt:
a) 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai putin;
b) 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri si pentru toate zborurile cuprinse intre 1 500 si 3 500 kilometri;
c) 600 EUR pentru toate zborurile care nu intra sub incidenta literei (a) sau (b).
Pentru stabilirea distantei se ia in considerare ultima destinatie unde pasagerul urmeaza sa soseasca dupa ora prevazuta datorita refuzului la imbarcare sau anularii zborului.
Pentru solutionarea situatiei create, ANPC recomanda consumatorilor:
-pasagerii trebuie sa pastreze si sa puna la dispozitie bonurile/facturile prin care au achizitionat cazare, transport, obiecte de minima necesitate:
-in perioada in care zborul a fost anulat si pana la rerutare- pentru a primi compensatii, in urma anularii curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achizitionat bilete direct de la TAROM, trebuie sa se adreseze companiei printr-un e-mail, in care sa prezinte biletul de avion care sa demonstreze ca era pasager al cursei anulate, dispozitie bonurile/facturile prin care au achizitionat cazare, transport, obiecte de minima necesitate, in perioada in care zborul a fost anulat, pana la rerutare, precum si numarul contului in care sa i se poata plati compensatia financiara;
-pasagerii care au achizitionat bilete prin intermediul altor companii, trebuie sa se adreseze acestora, prin e-mail, iar in cazul in care nu li se ofera o solutionare, pot depune o reclamatie pe site-ul ANPC, www.anpc.ro, pentru companiile din Romania sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, pe site-ul www.eccromania.ro, penru firmele care au sediul in Uniunea Europeana, ale caror servicii sunt gratuite pentru consumatori.
Atentie! In cazul reclamatiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensatii, aceste servicii sunt contra cost.
Va reamintim ca, in urma discutiilor purtate cu compania TAROM, in luma mai 2024, reprezentantii acesteia au informat ANPC asupra masurilor pe care le-au luat pentru a preintampina problemele care pot aparea in sezonul estival 2024, si anume:
- in cazul anularii unui zbor, al intarzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum si in situatia de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensatia financiara sub forma de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achizitionarea de bilete TAROM, in termen de un an de la data emiterii.
Valoarea acestora este de 350 EUR pentru o compensatie de 250 EUR, de 500 EUR pentru compensatie de 400 EUR si de 750 EUR pentru compensatie de 600 EUR.
Pasagerii sunt informati de drepturile acestora pe site-ul companiei TAROM la sectiunea Drepturile pasagerilor' sau pe adresa lor de e-mail. Nu dispun de un numar de telefon valabil, de tip call-center, pus la dispozitia pasagerilor
TAROM detine aeronave dispobilie, care pot interveni acolo unde este cazul, pentru suplimentari sau in situatii de avarie”.