Grid star
antreprenoriat

Stefan Joos, CEO TUI Travel Center: “Turistul roman este unul foarte pretentios!”

CEO-ul TUI Travel Center, Stefan Leontin Joos (foto), vorbeste intr-un interviu acordat  FoodBiz.ro despre evolutia francizei in Romania si despre topul preferintelor romanilor in ceea ce priveste destinatiile turistice de peste hotare.

Potrivit acestuia, turistul roman este unul pretentios, care solicita foarte mult, dar corect pentru banii care ii plateste, ii place sa fie tratat cu respect si cu maxima atentie pentru serviciile pe care le achizitioneaza.

Iata materialul publicat de foodbiz:

“TUI Travel Center, o franciza a grupului german TUI, este un business romanesc, cu actionariat romanesc care a luat nastere in 2019 cu putin inainte de izbucnirea pandemiei care a afectat acest sector considerabil. Desi a fost o perioada dificila, in 2021 cifra de afaceri ajunsese la 1.5 milioane de euro, insa 'anul acesta inchidem cu 30 milioane de euro, cu o crestere de aproape 70% fata de anul trecut, iar anul trecut am inchis cu o crestere de 100% fata de 2022. Anii ce urmeaza prognozam o crestere accelerata', declara CEO-ul companiei.

Turistul roman si destinatiile preferate

Stefan Leontin Joos spune ca romanii se deosebesc in multe feluri de foarte multi dintre europeni:
'Turistul roman este unul pretentios, care solicita foarte mult, dar corect pentru banii care ii plateste, ii place sa fie tratat cu respect si cu maxima atentie pentru serviciile pe care le achizitioneaza, ii plac hotelurile all-inclusive, in special in cazul familiilor cu copii, mancarea buna, sa fie aproape de plaja si daca acest lucru este completat de un serviciu impecabil atunci vacanta este reusita. Pentru cupluri profilul este diferit, se pune accent pe experienta, pe mobilitate si pe a descoperi si experimenta destinatia'.
Romanii par sa fie constanti in alegerile destinatiilor turistice, Turcia este destinatie regina, in special Antalia, unde, pentru un cuplu preturile pornesc de la 1.600-1.800 de euro si pot ajunge la mii sau zeci de mii de euro. In top Turcia este urmata de Grecia, Spania, Egipt si Tunisia. In ceea ce priveste topul destinatiile scumpe preferate de romani, clasamentul arata astfel: Maldive, Seychelles, Mauritius si Zanzibar. Cel mai scump sejur vandut anul acesta de TUI Travel Center a depasit 25.000 de euro, doar pentru cazare, fara transport. In anul 2023 peste 20.000 de turisti au ales sa calatoreasca cu TUI Travel Center, iar in 2024 s-a inregistrat deja o crestere de 50% a numarului de turisti.

Cum a schimbat pandemia comportamentul clientilor

Stefan Leontin Joos explica ca pandemia a schimbat comportamentul clientului. Daca inainte de pandemie early-booking era predominant si foarte putini rezervau last-minute, balanta s-a schimbat, oamenii apeleaza mai mult la last-minute.
'Incurajez turistii sa isi rezerve vacantele din timp datorita unui numar de avantaje pe care le au. In primul rand isi aleg vacanta din ceea ce isi doresc, apoi platesc vacanta cu discount si disponibilitatea este mult mai larga. In regim last-minute cumperi ce nu au luat altii', subliniaza CEO-ul companiei. Desi TUI Travel Center este o companie de outgoing, adica nu aduce turisti straini in Romania, CEO-ul TUI Travel marturiseste ca a discutat cu colegii de la alte companii de turism care fac incoming, iar numarul strainilor care aleg sa viziteze Romania este in crestere.
Turismul culinar ar putea fi un segment forte pentru Romania, 'avem multe de oferit, atat experiente culinare cat si pe zona de turism viticol', considera CEO-ul TUI Travel. Acesta adauga ca acest tip de turism ar trebui sa reprezinte o prioritate pentru Ministerul Turismului: 
'Eu cred ca Romania poate concura pe mai multe segmente, dar turismul culinar este definit categoric ca unul dintre cele care poate fi un diferentiator!".


 

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani