SONY MUSIC CERE PROTECTIA COLECTIILOR SALE NFT CA MARCA INREGISTRATA – Solicitarea depusa la Oficiul de Brevete si Marci al SUA vine pe fondul unui puternic trend NFT in industria muzicala

414

Gigantul american Sony Music Entertainment a semnalat intentia de a-si proteja colectiile de token-uri nonfungibile (NFT), dupa ce a depus o cerere de inregistrare a marcii comerciale pentru muzica si artistii care isi lanseaza piesele sub sigla Columbia Records, conform cointelegraph.com. Solicitarea vine in contextul in care „trendul” NFT in lumea muzicii a explodat pe durata pandemiei, cand muzicienii au fost nevoiti sa sisteze concertele si sa caute noi surse de venit.

Gilda Popa

Potrivit unei cereri de inregistrare a marcii comerciale, inaintata catre Oficiul de Brevete si Marci al Statelor Unite (USPTO), aceasta acopera „inregistrari audio si video cu spectacole muzicale live autentificate de NFT”.

Solicitarea Sony Music acopera, de asemenea, servicii de marketing, promovare, distributie, publicitate si divertisment online, inclusiv podcasturi si inregistrari audiovizuale. Cererea depusa de gigantul american din domeniul muzicii la USPTO a fost distribuita recent pe Twitter de avocatul in marci comerciale Mike Kondoudis.

Sony Music pregateste lansarea colectiilor NFT Bob Dylan si Miles Davis

Noua solicitare de inregistrare a marcii comerciale vine in urma mai multor alte proiecte NFT sustinute de Sony Music.

Astfel, in august 2022, MakersPlace, o piata NFT dedicata artei digitale, a asigurat 30 de milioane de dolari in finantare seria A de la mai multe companii notabile, inclusiv Pantera Capital, Bessemer Venture Partners, Coinbase Ventures si Sony Music Entertainment.

In luna martie a acestui an, Sony Music s-a asociat cu piata NFT Snowcrash, bazata pe reteaua Solana, si cu Universal Music Group, pentru a lansa colectiile NFT Bob Dylan si Miles Davis, pana la finalul anului 2022, cu planuri pentru mai multe colectii NFT in viitor.

Marile case de discuri, din ce in ce mai interesate de proiecte NFT

In ultimul an, casele de discuri majore, precum Universal Music Group, Sony Music si Warner Music Group, au lansat mai multe proiecte Web3 si NFT, sperand sa profite de „bonanza” care a facut ca piata NFT OpenSea sa atinga vanzari record de 5 miliarde de dolari in perioada de varf, noteaza si jingculturecommerce.com.

Astfel, in a doua jumatate a anului 2022, Universal a colaborat cu Curio pentru a lansa NFT-uri cu licenta oficiala. Sony, in parteneriat cu Snowcrash, pregateste seriile NFT Bob Dylan si Miles Davis, iar Warner a incheiat un acord cu piata NFT OneOf. Kobalt Music Group a devenit cel mai recent editor muzical care a lansat NFT-uri, iar Muse tocmai a lansat primul album NFT de top din Marea Britanie.

Premiile MTV pentru muzica video de pe 29 august au avut numeroase spectacole online si virtuale, inclusiv cu Eminem si Snoop Dogg cantand noul lor single intr-un Metaverse creat de Yuga Labs, aceeasi companie din spatele Bored Ape Yacht Club.

De altfel, Video Music Awards de la MTV a lansat anul acesta si o noua categorie de premii, Best Metaverse Performance, prezentand sase nominalizari: Ariana Grande, Justin Bieber, Charli XCX, Twenty One Pilots, BTS si Blackpink.

Drept urmare, multi muzicieni si experti din industrie se intreaba daca modelele actuale de afaceri ale caselor de discuri mai sunt sustenabile intr-o lume care ar trebui sa fie descentralizata si axata pe creatori.

Ce este „muzica NFT”?

In 2020, pandemia de COVID-19 le-a sistat efectiv muzicienilor majoritatea surselor principale de venit. Spectacolele live s-au incheiat, vanzarile de discuri au incetinit si banii au incetat sa mai vina. Acesta este contextul in care proiectele NFT din industria muzicala au explodat.

Muzica NFT consta din fisiere digitale de melodii, cu o semnatura digitala unica in masura sa ofere o inregistrare sigura a proprietatii pe o infrastructura blockchain. Desi adesea asociate cu imagini sau videoclipuri, NFT-urile au fost folosite din ce in ce mai mult de muzicieni si agentiile de impresariat pentru a transmite drepturi de proprietate sau de acces la melodii, imbracaminte digitala si suveniruri, bilete si platforme social media exclusive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

liternet