SARACIREA POPULATIEI – Restrictiile impuse de autoritati ne ustura la buzunar. Studiu: 3 din 10 romani au suferit scaderi considerabile de venituri in pandemia de COVID-19

686

sursa: wikihow.com

Masurile excesive impuse de catre autoritati pentru combaterea pandemiei de coronavirus au saracit populatia. Peste o treime dintre romani au simtit acest lucru, in conditiile in care veniturile le-au scazut cu circa 30% din cauza restrictiilor guvernamentale.

Mai exact, 3 din 10 romani declara ca le-au scazut veniturile in perioada pandemiei de Covid-19, conform celui mai recent studiu realizat in luna mai de catre firma de consultanta iSense Solutions. Cercetarea – ale carei concluzii au fost publicate joi, 11 iunie 2020 – a fost efectuata prin telefon (metoda CATI), pe un esantion de 500 de persoane cu varste de 18-65 de ani, si are o marja de eroare de +/-4%.

In medie, romanii carora le-au scazut veniturile au pierdut aproximativ 800 de lei din castigurile lunare, de la 2.800 de lei la 2.000 de lei, ceea ce inseamna ca impactul financiar al ultimei perioade este unul semnificativ, traducandu-se intr-o reducere a veniturilor cu aproape 30%.

Cetatenii din mediul urban au fost afectati intr-o proportie mai mare de scaderea venitului (36%) fata de cei care locuiesc in mediul rural (22%). De asemenea, cei cu venituri mici au fost mai afectati de micsorarea veniturilor (42%), fata de 38% dintre cei cu venituri medii si 25% dintre cei cu venituri peste medie.

Impactul financiar important al pandemiei asupra romanilor este dublat si de impactul psihologic: consumatorii autohtoni tind acum sa adopte comportamente mai precaute din punct de vedere al cheltuielilor. In contextul veniturilor mai mici, cei mai multi (70%) declara ca vor cumpara doar strictul necesar in urmatoarea perioada. Categoria cu cel mai mic procentaj de subiecti precauti este cea formata din tinerii intre 18 si 29 de ani, procentajul celor care isi propun sa cumpere doar strictul necesar in urmatoarea perioada fiind de doar 29%.

Cu toate ca respondentii au sustinut ca isi propun sa cumpere mai putin, aceasta nu inseamna ca vor cumpara si mai ieftin. Doar un sfert (25%) dintre romani spun ca vor cumpara produse mai ieftine decat inainte de pandemie, iar 82% declara ca vor cumpara marcile de produse cu care sunt deja obisnuiti.

„Epidemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ pentru o buna parte a populatiei. Dincolo de socul initial, mai problematica este revenirea care se anunta a fi foarte lenta, atat pentru business-uri, cat si pentru consumatori, iar cauza principala aici este pierderea increderii: in stat, in partenerii de business, in civismul celorlalti. Insa situatia nu este nici atat de neagra pe cat pare. Toate semnalele de la consumatori ne indica faptul ca nu ne-am pierdut deloc din vitalitate si din capacitatea de adaptare. Iubim si simtim la fel ca inainte de epidemie. Ne plac aceleasi branduri, cumparam aceleasi lucruri, chiar daca poate mai rar, suntem la fel de exigenti cu noi insine si cu ceilalti. Drumul spre normalitate nu va fi scurt, dar pentru a ne recastiga increderea in ceilalti principalele schimbari se vor petrece in noi. Va trebui sa fim mai generosi si mai atenti la nevoile celorlalti, sa ne asumam mai multe riscuri si sa fim mai activi”, afirma Andrei Elvadeanu, Head of Market Strategy la iSense Solutions.

Pandemia schimba si comportamentul romanilor legat de plati: 62% dintre subiectii sondajului spun ca vor plati cu cardul mai mult decat o faceau inainte. In ceea ce priveste planurile de a se redresa financiar, 62% dintre respondenti afirma ca vor cheltui mai putin, 61% ca vor face economii, 24% vor sa se imprumute de la prieteni / familie, 18% se gandesc sa isi caute al doilea loc de munca, in timp ce 11% considera ca vor fi nevoiti sa apeleze la un imprumut.

Datele prezentate fac parte din raportul ROCK (Recovery after Outbreak – Champions Kit), dedicat companiilor care isi doresc sa ia decizii informate in contextul nesigur al zilelor noastre. Kit-ul contine trei capitole ce constituie rapoarte de cercetare la cheie: Management insights & Innovation Reccomandations, New Online Shopping Behaviour si iSense Modern Consumer Macro Trends Changes (24 trenduri adoptate de consumatori analizate pentru piata din Romania, masurate inainte si dupa izbucnirea epidemiei de coronavirus).

iSense Solutions – The Modern Consumer Company se ocupa cu sondarea consumatorilor din Romania. Compania a fost fondata de Traian Nastase si Andrei Canda (doctori in sociologie, respectiv marketing), specialisti cu peste 15 ani de experienta in domeniul cercetarii de piata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

liternet