RONALDO SEMNEAZA UN PARTENERIAT CU BINANCE IN PLINA "IARNA CRIPTO” - Ce mesaj are legendarul fotbalist portughez pentru fanii sai interesati de domeniul criptomonedelor
Legendarul fotbalist portughez Cristiano Ronaldo a incheiat un contract de sponsorizare cu Binance, pentru a crea o colectie de tokenuri nefungibile (NFT) care vor fi vandute exclusiv de catre platforma de criptomonede. Parteneriatul cripto semnat de Ronaldo vine in contextul in care pretul Bitcoin a scazut cu peste 70% fata de maximul atins in toamna anului trecut si pe fondul unei crize severe in intreg sectorul industriei blockchain.
Gilda Popa
Astfel, fotbalistul care a marcat pentru Manchester United, Juventus si Real Madrid, devenit cea mai recenta celebritate care incheie un parteneriat cu o firma de active digitale, in ciuda crizei care afecteaza sectorul, relateaza Reuters.
“Relatia mea cu fanii este foarte importanta pentru mine. Asa ca ideea de a aduce experiente si acces fara precedent prin intermediul acestei platforme NFT este ceva la care am vrut sa iau parte” , a declarat Ronaldo, potrivit unui comunicat transmis de Binance.
Castigatorul de cinci ori Balon D’or "isi uneste fortele cu Binance pentru a oferi o experienta unica pentru fanii fotbalului din intreaga lume, cu o serie de colectii NFT care se vor lansa exclusiv pe platforma oficiala NFT a Binance”, se mai arata in comunicat. Utilizatorii Binance inregistrati din anumite tari vor putea, de asemenea, sa achizitioneze colectiile folosind Binance Pay.
“Cristiano Ronaldo este unul dintre cei mai buni fotbalisti din lume si a folosit sportul pentru a deveni o icoana in mai multe industrii”, a declarat directorul executiv al Binance, Changpeng Zhao.
Marele rival al lui Ronaldo, argentinianul Lionel Messi care evolueaza pentru Paris Saint-Germain, a devenit in martie ambasador global pentru compania blockchain Socios.
Companiile cripto au investit sute de milioane dolari in parteneriatele cu lumea sportiva
Companiile de active digitale au devenit in ultimul an cei mai mari sponsori ai vedetelor si francizelor sportive datorita succesului criptomonedelor din 2021, cu acorduri de sute de milioane de dolari, inclusiv rebranduirea de catre Crypto.com a arenei principale din Los Angeles pentru 700 de milioane de dolari si o serie de reclame TV cu celebritati la Super Bowl.
Sportivii de profil inalt care promoveaza activele digitale au provocat o reactie din partea autoritatilor de reglementare financiara din mai multe tari. Binance a fost implicata intr-un conflict intre Comisia Nationala a Pietei de Valori Mobiliare din Spania si vedeta de fotbal Andrés Iniesta din cauza unor postari pe retelele de socializare. Bursa a declarat ca Iniesta nu a dezvaluit ca a fost platit pentru postarile de promovare a bursei din cauza unei “neintelegeri”.
In luna mai, Autoritatea de Conduita Financiara din Marea Britanie a avertizat consumatorii cu privire la riscurile investitiilor in activele virtuale, la doar cateva zile dupa ce fostul fotbalist Michael Owen a promovat NFT-uri despre care a afirmat ca “nu isi pot pierde valoarea initiala”.
“Am vazut unele postari recente pe retelele de socializare cu privire la activele virtuale si NFT-uri", a declarat FCA, care a avertizat ca nu exista nici-o protectie a consumatorilor pentru aceste active si a adaugat ca “daca cumparati active virtuale ar trebui sa fiti pregatit sa pierdeti toti banii pe care ii investiti”.
Anul 2022 a adus un dezastru pentru piata cripto
La inceputul acestei luni, Zhao a criticat alte intreprinderi cripto care au cheltuit masiv pe publicitate sportiva inainte de scaderea preturilor activelor digitale. “Nu a fost usor sa refuzam reclamele de la Super Bowl, drepturile de denumire a stadioanelor, acordurile mari de sponsorizare cu cateva luni in urma, dar am facut-o”, a scris el pe Twitter la 15 iunie. “Astazi, facem angajari pentru 2.000 de posturi deschise pentru #Binance”.
Anul 2022 a adus un dezastru pentru piata cripto. Preturile au continuat sa scada fata de maximele atinse in noiembrie anul trecut, in ciuda milioanelor cheltuite pentru a atrage noi investitori. Cei care au cumparat Bitcoin dupa Super Bowl in februarie ar fi suferit o pierdere de 50%. Scaderea preturilor si incetinirea tranzactiilor a afectat veniturile burselor de criptomonede.
Marile burse Coinbase, Gemini si Crypto.com se numara printre cele care au anuntat disponibilizari in ultimele saptamani. Cu toate acestea, Binance a declarat ca ramane sanatoasa din punct de vedere financiar si ca merge inainte cu o serie de angajari si cu mai multe tranzactii spectaculoase.