ROMPREST ISI REINTRA IN DREPTURI IN SECTORUL 1 – Compania nu a fost platita de luni de zile de primarita Clotilde Armand

602
CLOTILDE ARMAND AR PUTEA AJUNGE LA PARCHET

Se strange gunoiul in Sectorul 1! De catre compania care era abilitata sa faca asta, prin contract, si care nu a fost platita de luni de zile de primarita Clotilde Armand(foto), sub pretextul tarifelor mari.


Astfel, dupa mai bine de 10 luni de haos, sobolani si mizerie in Sectorul 1, compania Romprest Service SA a primit asigurari ca va fi efectuata plata partiala a restantelor acumulate in mandatul lui Clotilde Armand si garantii ca de acum contractul se va desfasura fara alte incidente.

Si nu, nu din partea primaritei Sectorul 1 au fost date aceste garantii, ci de catre subalternul acesteia, la Prefectura Capitalei, unde reprezentatii companiei Romprest Service SA au avut o intrevedere cu prefectul Alin Stoica si viceprimarul Sectorului 1, Oliver Paiusi, in data de 25 august 2021.

Starea de alerta nu a mai fost prelungita

Intalnirea a avut loc imediat dupa ce prefectul Alin Stoica a anuntat ca nu prelungeste starea de alerta din Sectorul 1 si mai ales, in contextul strangerii de semnaturi pentru demiterea lui Armand ca urmare declansarii crizei gunoiului.

Astfel, in urma discutiilor, Primaria Sectorului 1, prin viceprimarul Paiusi, a asigurat compania Romprest Service SA ca va efectua o plata partiala din restantele inregistrate, intr-un termen foarte scurt, iar in acelasi timp va asigura plata integrala si la termen a prestatiilor curente incepand cu luna iunie 2021.

Precizarile Romprest

Potrivit precizarilor oferite de compania Romprest Service SA intr-un comunicat de presa dat publicitatii joi, 26 august 2021, la randul sau operatorul de salubritate a fost de acord cu propunerea Primariei Sectorului 1 ca pentru o perioada de doua luni sa presteze programe cu frecvente reduse.
Ca atare, precizezeaza compania in comunicatul sau, Romprest a prezentat o estimare a bugetului pentru lunile septembrie si octombrie 2021, in considerarea propunerii Primariei de reducere a frecventelor programelor de salubrizare stradala, toate acestea fiind consemnate intr-o minuta, semnata si parafata de prefectul capitalei, reprezentantii Primariei Sectorului 1 si ai Romprest.

Cronologia discutiilor pana la acest consens a fost prezentata transparent chiar de compania Romprest Service SA, care anunta totodata ca in data de 27 august 2021 urmeaza sa fie semnat un Protocol, ce va fi aprobat in Consiliul Local al Sectorului 1, prin care se vor pune in executare cele asumate de semnatarii minutei.

Redam in continuare integral comunicatul emis de Compania Romprest Service SA privind semnarea Minutei din data de 25 august 2021:

„Pentru toti cei interesati

Avand in vedere interesul constant manifestat de mass-media si opinia publica fata de acest subiect,

Compania Romprest Service intelege sa prezinte public cronologia etapelor care au condus la incheierea Minutei cu Primaria Sectorului 1, avand drept garant al oportunitatii si legalitatii Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti, prin semnatura Domnului Prefect Alin Stoica.

Asa dupa cum se cunoaste, in perioada starii de alerta, Prefectul capitalei a organizat intalniri zilnice la care a invitat atat reprezentanti ai Primariei Sectorului 1 cat si ai operatorului delegat, Compania Romprest Service SA. In cadrul acestora, Prefectul a fost informat continuu asupra prestatiilor Romprest, inclusiv prin raportarea cantitatilor de deseuri colectate si transportate, precum si asupra tuturor aspectelor privind situatiile concrete din teren, produse prin contractarea de catre Primarie a unui salubrist suplimentar, pe baza de contract temporar.

In data de 19 august 2021, Primaria Sectorului 1 Bucuresti a transmis operatorului delegat Romprest adresa A271 din 19.08.2021 (a se vedea facsimil), prin care solicita, pentru o perioada limitata de doua luni, prestarea unor programe reduse, invocand bugetul aprobat si lipsa unor realocari guvernamentale. Evident, la aceasta propunere Romprest a raspuns imediat, aratand disponibilitatea de a o analiza.

In cadrul intalnirii din data de luni, 23 august 2021, la sediul Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti, a avut loc o discutie institutionala in care partile au manifestat respect fata de pozitia fiecareia si au aratat ca sunt constiente de situatia creata si ca vor face un efort comun pentru a asigura starea de curatenie in Sectorul 1.

Astfel, s-a convenit de principiu ca Primaria, pe de o parte, va efectua o plata partiala din restantele inregistrate, intr-un termen foarte scurt, si va asigura plata integrala si la termen a prestatiilor curente incepand cu luna iunie 2021, iar operatorul, pe de alta parte, va accepta pentru o perioada de doua luni propunerea Primariei de prestare a unor programe cu frecvente reduse, urmand ca, dupa analizarea acestor propuneri, in cadrul unei noi intalniri, programata pentru miercuri, 25 august 2021, partile sa convina amiabil asupra tuturor aspectelor operationale si financiare.

In data de 25 august 2021, Romprest a venit in intampinarea solicitarilor Primariei si a prezentat o estimare a bugetului pentru lunile septembrie si octombrie 2021, in considerarea propunerii Primariei de reducere a frecventelor programelor de salubrizare stradala. Avand drept garant al oportunitatii si legalitatii semnatura Prefectului capitalei, reprezentantii Primariei Sectorului 1 si ai Romprest au incheiat Minuta care consemneaza termenii acordului, urmand ca in data de 27 august 2021 sa fie semnat un Protocol, ce va fi aprobat in Consiliul Local al Sectorului 1, prin care se vor pune in executare cele asumate de catre parti.

Romprest doreste sa isi exprime aprecierea fata de atitudinea responsabila si proactiva manifestata in cursul acestor intalniri de catre Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti, prin Domnul Prefect Alin Stoica, precum si fata de discursul echilibrat al reprezentantului Primariei Sectorului 1, Domnul Viceprimar Oliver Paiusi. Apreciem ca, prin aceasta noua abordare a Primariei Sectorului 1 fata de relatia institutionala cu Romprest, in calitate de operator delegat, se va putea evita, in viitor, escaladarea unor diferende a caror rezolvare este la indemana partilor prin aplicarea clauzelor contractuale, fara a periclita continuitatea serviciului public de salubrizare in Sectorul 1″.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *