RESTRUCTURAREA TAROM – Proiectul OUG prevede subventie de la bugetul de stat (Document)

602

foto; tarom.ro

Ministerul Transporturilor a pus in dezbatere publica proiectul OUG pentru completarea Ordonantei Guvernului 45/1997 privind infiintarea Societatii „Compania nationala de transporturi aeriene romane – TAROM” – S.A.

Potrivit expunerii de motive, scopul proiectului il reprezinta crearea cadrului legal pentru finantarea masurilor prevazute in planul de restructurare al companiei TAROM, asigurand in acest fel succesul implementarii planului si rentabilizarea companiei pe termen mediu si lung.
Astfel, se propune completarea Ordonantei Guvernului nr. 45/1997 cu un nou articol care sa prevada posibilitatea acordarii ajutorului de stat individual de restructurare sub forma de subventie de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, sub forma de garantie de stat emisa in conditiile legii si/sau de imprumut.
Ajutorul de stat de restructurare va fi acordat in conformitate cu Comunicarea Comisiei (2014/C 249/01) – Orientari privind ajutoarele de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor nefinanciare aflate in dificultate si doar in conditiile stabilite prin decizia Comisiei Europene de autorizare a ajutorului de stat.

Guvernul aproba valoarea ajutorului

De asemenea, se creeaza cadrul legal pentru ca Guvernul sa poata aproba, prin hotarare, forma ajutorului de stat, valoarea acestuia si conditiile de acordare.
Totodata, se propune ca sumele achitate de la bugetul de stat pentru achizitionarea de aeronave noi in cadrul masurilor de restructurare si nerecuperate, sa se transforme la finele fiecarui an in capital si sa majoreze capitalul social detinut de statul roman la compania TAROM.
Tot prin proiectul de act normativ se prevede posibilitatea finantarii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, a sumelor reprezentand valoarea pagubei, respectiv, a deficitului de lichiditate provocat companiei TAROM de evenimente extraordinare, care intra sub incidenta art. 107 alin. (2) lit b), respectiv, art. 107 alin. (3) lit. b) din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene, in conditiile care vor fi stabilite prin decizia Comisiei Europene de autorizare a unui asemenea ajutor de stat:

“Neadoptarea masurii propuse, prin utilizarea de proceduri de legiferare pe calea ordonantei de urgenta, ar avea consecinte negative imediate asupra activitatii TAROM, fapt ce:

-poate avea implicatii negative asupra asigurarii continuitatii in conditii de siguranta a serviciilor de transport aerian;

-poate afecta in mod negativ restructurarea companiei TAROM;

-poate conduce la un impact social negativ asupra angajatilor proprii, prin posibilitatea pierderii locurilor de munca dar si asupra celor ce desfasoara activitati in cadrul operatorilor economici care colaboreaza cu compania TAROM;

-poate afecta implementarea masurilor prevazute pentru TAROM in Programul de Guvernare 2020 – 2024.

*Cititi aici proiectul

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *