PROTECTIA CONSUMATORILOR – Peste 5.000 de reclamatii facute in 2020. Iata primele 5 domenii vizate

196

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor anunta ca peste 300.000 de euro au fost recuperati in 2020, in crestere cu 15% fata de anul 2019, de Centrul European al Consumatorilor din Romania – ECC Romania, pentru consumatorii romani si straini.

Potrivit ANPC, au fost primite peste 5.000 de reclamatii.

Astfel, in 2020, Centrul European al Consumatorilor din Romania – ECC Romania – proiect cofinantat de Comisia Europeana si Guvernul Romaniei, care functioneaza la nivel de directie in cadrul ANPC, a instrumentat peste 5.200 solicitari de la consumatori romani si peste 270 de solicitari de la consumatori din alte state UE, plus Norvegia, Islanda si Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de resedinta ale consumatorilor, cu o crestere totala de 37% fata de anul 2019.

Reclamatiile au vizat in principal urmatoarele 5 domenii:

• 47% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval si inchirieri auto)
• 11% imbracaminte si incaltaminte
• 11% restaurante si hoteluri
• 9% recreere si cultura (participarea la evenimente culturale si sportive, produse electronice – tv, foto, calculatoare etc., pachete de servicii de calatorie)
• 7% diverse produse si servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru ingrijire, alte servicii).

Cele mai multe reclamatii au vizat anulari provocate de pandemie, atat in domeniul transporturilor, cat si in cel al serviciilor turistice achizitionate individual sau ca pachete de servicii de calatorie.

Cele mai multe reclamatii primite de la consumatorii rezidenti in Romania au fost impotriva unor comercianti din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franta, Spania, Irlanda si Italia. De cealalta parte, cele mai multe reclamatii ale unor consumatori din alte state membre impotriva comerciantilor din Romania au provenit din Bulgaria, Italia, Franta, Ungaria, Irlanda si Belgia.

ECC Romania, ca parte a Retelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE, carora li se adauga Islanda, Norvegia si Marea Britanie, are competenta numai in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achizitionarii de catre un consumator rezident in Romania a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul intr-un stat membru UE, altul decat Romania, precum si acele litigii ivite ca urmare a achizitionarii de catre un consumator rezident intr-un alt stat membru UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul in Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *