PRODUSE ROMANESTI – Daniel Gross, PENNY: „Esenta produselor locale este sa fie fabricate integral in Romania”

310

sursa foto: foodbiz.ro

In ultimii ani, in piata de retail se pune tot mai mare accent pe promovarea marcilor proprii si a produselor romanesti.

Daniel Gross, CEO PENNY Romania, a vorbit pentru foodbiz.ro despre importanta cresterii ponderii produselor marca proprie, precum si a produselor 100% romanesti in lantul de magazine pe care il conduce.
In momentul de fata ponderea produselor marca privata este de 30%, ne dorim ca pana la finalul anului urmator sa ajungem la 35% si in orizontul anului 2025 sa ne apropiem de 45%. Marcile proprii au o poveste diferita si o clientela diferita, clientii de marci proprii acorda incredere brandului de retail, spre deosebire de clientii de marca de brand, unde loialitatea si increderea vine catre brand. Pe masura ce crestem, ne dezvoltam si castigam notorietate, acordam mult mai multa atentie marcilor proprii, deoarece increderea in directia aceasta este asociata cu noi. Mai mult, raportul pret-calitate este cu siguranta mai favorabil clientului intr-o marca proprie”, a declarat pentru FoodBiz Daniel Gross, CEO-ul PENNY .
PENNY Romania pune accent, de asemenea, pe cresterea ponderii produselor romanesti, insa produse romanesti realizate integral in Romania: materie prima, procesare, ambalare.
Ponderea produselor romanesti are mai multe raspunsuri: daca ne referim la numarul de furnizori romani avem peste 85%, daca ne referim la numarul de produse fabricate in Romania avem peste 65%. Dar esenta nu este la numarul de produse fabricate in Romania, ci mai degraba la numarul de produse fabricate integral in Romania. Asta inseamna ingredientul principal din Romania, toata procesarea intermediara in Romania si produsul final facut in Romania”, a subliniat CEO-ul lantului de retail.

Triplu RO

Acest produs este ceea ce cei de la PENNY denumesc Triplu RO, iar cresterea ponderii acestui tip de produs la peste 60% este unul din obiectivele principale ale retailer-ului. Actualmente procentul acesta cu greu atinge 50%, iar depasirea acestui prag se va face destul de greu in lipsa unei industrii cu sisteme si procese complete.
Exista multe produse care au ingredientul principal romanesc, si cu toate astea exportam materie prima si importam produse intermediare care au valoare adaugata mare. La asta trebuie sa lucram noi toti, nu numai PENNY ”, a precizat CEO-ul discounter-ului german.
In ciuda unui mediu economic tensionat creat de pandemie, scumpirea de preturi la energie, combustibil, materiale de constructie, sau problemele cu lantul de aprovizionare, in ultimii 2 ani PENNY a fost pe un trend ascendent, incheind anul 2021, pentru prima oara, cu o cifra de afaceri de peste 1 miliard de euro, cu o crestere de 14% fata de 2020, iar pentru anul 2023 se asteapta sa se mentina trendul.
Discounterul german REWE este prezent in Romania prin lantul de magazine PENNY. Primul magazin s-a deschis in anul 2005. Actualmente, in Romania, exista o retea de 315 magazine, retea deservita de patru centre logistice situate in localitatile Stefanestii de Jos, Turda, Bacau si Filiasi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole