PRO ROMANIA AVERTIZEAZA – Romania ar putea ramane in afara coridorului de transport european: “Trebuie luate masuri urgente pentru ca tronsonul Sibiu-Pitesti din autostrada A1 sa fie finalizat la termen”. Stategie pentru transportul feroviar
Batjocura de 30 de ani privind constructia autostrazilor ar putea avea dezastruoase pentru Romania din punct de vedere economic, si mai mari decat cele de pana acum. Avertismentul apartine partidului Pro Romania, condus de fostul premier Victor Ponta.
Concret, specialistii Pro Romania atrag atentia ca tara noastra ar putea fi exclusa din coridorul de transport european, in cazul in care autostrada A1 nu va fi finalizata. Tocmai de aceea, tronsonul Sibiu-Pitesti din autostrada A1 trebuie sa fie terminat cat mai repede posibil.
Aceasta este insa doar o problema concreta, caci in realitate trebuie regandita intreaga retea de autostrazi. Cel putin acesta este punctul de vedere al coordonatorului Departamentului de Transport al Pro Romania, Nicolae Botu. De asemenea, acesta sustine ca in paralel trebuie implementata o strategie si pentru dezvoltarea transportului feroviar de marfa si persoane.
”Avand in vedere modul in care reusim sa construim sau sa modernizam infrastructura de transport rutier si feroviar, consideram ca in Romania trebuie sa dezvoltam ambele sisteme in acelasi timp, cu atat mai mult cu cat sunt complementare. in consecinta trebuie sa regandim toate etapele in realizarea autostrazilor si drumurilor expres si respectiv sa modernizam reteaua de cai ferate existenta pentru transportul feroviar de marfuri si de persoane. Pentru trenuri de mare viteza avem nevoie de o retea noua, diferita de ceea ce avem acum in tara”, a declarat Nicolae Botu, citat intr-un comunicat Pro Romania.
Pe de alta parte, fostul ministru de Finante Ioana Petrescu (foto), in prezent coordonator al Consiliului de Strategii Guvernamentale al Pro Romania, sustine ca pentru ca Romania sa reuseasca in cele din urma sa implementeze proiecte majore de infrastructura, este nevoie de o schimbare a legislatiei si stabilizarea conducerii companiei nationale de drumuri si autostrazi.
”Problemele semnalate de Curtea Europeana de Conturi referitoare la planificarea si implementarea proiectelor de infrastructura pot fi depasite doar daca schimbam macazul. Nu putem astepta rezultate diferite daca procedam in continuare la fel ca si pana acum. Macar in ceasul al 12-lea ar fi important sa preluam modele de bune practici de la tarile vecine din Europa care au reusit sa construiasca autostrazi. Este necesara schimbarea legislatiei si stabilizarea managementului la CNAIR care a schimbat 10 de directori in ultimii 10 de ani”, a explicat Ioana Petrescu.