PRECIZARILE CAMEREI DE COMERT - CCIR sustine obiectivitatea si responsabilitatea decidentului politic
Camera de Comert si Industrie a Romaniei face precizari cu privire la un articol de presa cu privire la Romexpo, dar si in ceea ce priveste postarile pe retele sociale ale deputatei USR Cristina Pruna.
Iata precizarile:
“Cu privire la informatiile aparute azi, 4 iunie, pe b365.ro, in articolul 'Batalia pe Romexpo a intrat in faza a doua, la Senat…', precum si fata de postarile pe retele sociale ale doamnei Cristina Pruna, Deputat USR, Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) face urmatoarele precizari:
Reamintim faptul ca, potrivit legii, CCIR este organizatie neguvernamentala, autonoma, nonprofit, de utilitate publica si apolitica.
Din aceasta pozitie, ne exprimam surprinderea si, in egala masura, neintelegerea, fata de afirmatiile si consideratiile doamnei Deputat Pruna, prin care domnia sa catalogheaza ca 'bataie de joc – o larga majoritate din parlament care vrea sa dea gratuit 46 de hectare (…) unui grup privat'.
Consideram ca, atat dezbaterile parlamentare, cat si procesul de legiferare sunt si trebuie desfasurate in Romania anului 2021, in deplina consonanta cu prevederile Constitutionale si cu respectarea regulamentelor si reglementarilor specifice, inclusiv cu cele care vizeaza obiectivitatea, onoarea, conduita, responsabilitatea si respectarea reputatiei, ca principii asumate de conduita parlamentara.
Articolul de pe site-ul aratat anterior il putem incadra cu usurinta ca apartinand multitudinii (deja) de informatii intoxicante, menite sa dezinformeze opinia publica, generate si directionate in opinia noastra potrivit intereselor si actiunilor unui anumit operator economic tinzand sa ingreuneze demersul investitional propus pentru revitalizarea Romexpo si, in special, sa influenteze intr-un fel sau altul rediscutarea proiectului de lege a camerelor de comert in Parlament.
Ceea ce nu putem insa intelege este daca prin afirmatiile sale, doamna Deputat Pruna, recunoaste cu obiectivitate si respecta in mod responsabil votul de admitere dat 'din nou' de catre Comisia Juridica din Senatul Romaniei.
CCIR considera ca in exercitarea mandatului incredintat, un parlamentar nu poate fi decat in serviciul poporului si nu apartinand unui grup de interese.
Prin raportare la garantul suprematiei Constitutiei si unica autoritate de jurisdictie constitutionala din Romania reamintim, in contextul afirmatiilor doamnei Deputat Pruna, care spune doar ca a contestat proiectul de lege la Curtea Constitutionala, faptul ca aceasta s-a pronuntat in sensul respingerii sesizarii de neconstitutionalitate.
Am mai aratat faptul ca terenul se afla in administrarea si folosinta CCIR de aproape 50 de ani, iar dreptul de folosinta continua sa existe pentru inca 32 de ani, pana in anul 2053. In acest context, trecerea terenului Romexpo in proprietatea CCIR reprezinta o reparatie istorica, in conditiile in care societatii Romexpo S.A. i-a fost refuzat dreptul de proprietate asupra terenului incepand cu anii 1990, atunci cand, tuturor celorlalte societati comerciale transformate din fostele societati de stat, acesta le-a fost recunoscut cu titlu gratuit.
Prin adoptarea proiectului de lege de catre Parlament, anterior cererii de reexaminare, s-a constatat faptul ca pe teren nu se putea construi nimic raportat la regimul juridic al acestuia. Intelegand necesitatea asigurarii continuitatii interesului public prin raportare la misiunea institutionala a CCIR, de sustinere si dezvoltare a mediului de afaceri si a investitiilor, inclusiv oportunitatea investitionala, Legislativul a acordat, prin trecerea terenului in proprietatea CCIR, posibilitatea pentru aceasta de a se implica in edificarea unui proiect aducator de beneficii atat pentru stat, dar mai ales pentru mediul de afaceri.
Pentru informare completa a opiniei publice, aratam ca cererea de reexaminare trimisa Parlamentului prevede faptul ca 'instanta constitutionala a precizat ca finalitatea legii consta in valorificarea in conditii optime a bunurilor proprietate privata a statului, prin dezvoltarea unor proiecte social-economice, ale caror implicatii imprima o directie de politica economica a statului pe care legiuitorul o considera adecvata'.
Se arata in continuare in cererea de reexaminare, faptul ca 'Pe cale de consecinta, fara a aduce in discutie aspectele care vizeaza oportunitatea deciziei de a actiona intr-un mod sau altul in materie de exercitare a dreptului de proprietate privata a statului, consideram ca ramane in sarcina legiuitorului obligatia ca, in momentul in care stabileste ca transferul de proprietate supus discutiei reprezinta o directie de dezvoltare socio-economica adecvata, sa reglementeze prin lege si un mecanism juridic de natura sa ofere garantii suficiente cu privire la rezultatele urmarite'.
Revenind la votul de admitere, dat a doua oara de catre Comisia juridica din Senat, consideram ca, in economia cererii de reexaminare prin raportare la demersul legislativ, se clarifica si se aduc totodata garantiile suficiente corespunzator solicitate.
In ceea ce priveste afirmatiile doamnei Deputat Pruna referitoare la acordarea unui ajutor de stat, precizam ca CCIR a pus la dispozitia Consiliul Concurentei si Parlamentului, inca de la momentul desfasurarii initiale a procesului legislativ, toate documentele cerute si necesare, inclusiv justificarea si detalierea demersurilor facute pentru nasterea proiectului investitional, cu oportunitatile si beneficiile acestuia.
Ne exprimam in continuare deplina incredere in obiectivitatea si responsabilitatea tuturor factorilor decizionali din Romania in a actiona, potrivit interesului public, in beneficiul statului si al romanilor”.