PIATA PRODUSELOR FARMACEUTICE – Consiliul Concurentei schimba modul de analiza

231

Consiliul Concurentei condus de Bogdan Chiritoiu (foto) a anuntat joi, 10 decembrie 2020, ca schimba modul de analiza a cazurilor de pe piata comercializarii produselor farmaceutice si parafarmaceutice din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbarilor aparute in comportamentul consumatorilor, dar si al companiilor de pe aceasta piata.

Potrivit Consiliului, consumatorii se orienteaza catre farmaciile situate in proximitate, fiind dispusi sa parcurga pe jos maxim 1 km, pentru a achizitiona medicamentele si suplimentele alimentare de care au nevoie, motiv pentru care se impune schimbarea modului de analiza:

“In prezent, autoritatea defineste piata geografica in cazul comertului cu amanuntul de produse farmaceutice si parafarmaceutice ca o zona delimitata de o raza de 3 km in jurul farmaciei tinta.

In ultimii ani, insa, numarul de tranzactii pe aceasta piata a inregistrat o majorare semnificativa si, in acelasi timp, a crescut densitatea farmaciilor in aria de 3 km.

Astfel, in cadrul analizelor pe care urmeaza sa le efectueze, Consiliul Concurentei va lua in considerare toate farmaciile existente pe o raza de un kilometru in jurul farmaciei tinta, in acest fel, adaptand modul de definire a pietei relevante geografice la noul context”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *