PIATA ALCOOLULUI – Rodica Capatina, CEO Vinarte: „Vinul romanesc a evoluat extraordinar de mult in ultimii 25 de ani”

754

sursa foto: foodbiz.ro

Romania se afla pe locul sase la productia de vin in Europa, conform unui clasament realizat recent. Producem mult vin, iar dupa cum o dovedesc concursurile internationale de vin, producem si calitate. Rodica Capatina, CEO -ul producatorului de Vinarte, a vorbit intr-un interviu acordat pentru Revista FoodBiz.ro despre evolutia brandului pe care il reprezinta si despre transformarea pietei de vin.


Vinarte a fost infiintat in 1998 de un grup de entuziasti italieni, francezi si romani, care au descoperit potentialul extraordinar al Romaniei, s-au indragostit de cateva soiuri de vin si au infiintat aici in doua regiuni viticole din sudul tarii doua crame, la Starmina, judetul Mehedinti, si la Bolovanu, comuna Samburesti, judetul Olt.
De patru ani, Vinarte are un nou proprietar, care a adus si un suflu nou in companie: s-au realizat investitii de un milion de euro anual in mai multe directii, in partea de viticultura, in crame si mai ales in tehnologie, ceea ce a facut posibila o crestere semnificativa, in ciuda contextului economic nefavorabil din ultimii doi ani, marcati de pandemie, de scumpirile de preturi si de razboiul din Ucraina.
„In ultimii doi ani, businessul a evoluat destul de bine, suntem multumiti. Vinarte are o situatie destul de speciala, pentru ca el este pe o panta de crestere, firma a fost vanduta acum patru ani catre un nou patron, avem un nou management, o noua strategie, o noua filozofie, o abordare mai moderna a pietei, motiv pentru care nu este o surpriza asa de mare ca suntem in perioada de crestere”, a marturisit Rodica Capatina pentru FoodBiz.ro.
Piata vinului romanesc s-a modificat semnificat de la revolutie, o subliniaza toti producatorii, iar Vinarte nu face exceptie.

Evolutia vinului romanesc

Vinul romanesc a evoluat extraordinar in ultimii 25 de ani de la privatizare si pana in prezent, cu niste pasi extraordinar de rapizi. In primul rand, culturile de vita-de-vie au fost reinnoite cu alte tipuri de clone, cu foarte multe soiuri, in crame s-a investit enorm, iar aceasta a dus la cresterea calitatii la tot ce inseamna produsul finit, nu doar calitatea vinului, care a crescut enorm fata de ce beam in urma cu 30 de ani, dar si calitatea sticlei, calitatea etichetei, calitatea comunicarii, toata aceasta lume legata de o sticla de vin s-a schimbat enorm. Era o lume foarte trista acum 25 de ani, cand nu puteai sa bei nicio sticla de vin buna in restaurante. Nu mai exista niciun fel de vin cu defecte in piata, este un salt urias”, a declarat CEO-ul Vinarte.

Promovare deficitara

Lipsa unei comunicari corecte, a unui brand de tara sub umbrela caruia pot fi promovate vinurile romanesti afecteaza toti producatorii de vin atunci cand vine vorba de exporturi. CEO-ul Vinarte a marturisit pentru revista FoodBiz.ro ca este o pierdere si o rusine pentru Romania faptul ca statul nu investeste in comunicare, atat interna cat si externa, pentru promovarea Romaniei ca stat viticol, mai ales ca vinul poate deveni o carte de vizita extraordinara.
Vinarte este prezenta pe piata din Romania, dar si la extern, avand exporturi in 15 tari la nivel mondial, insa, din pacate, livrarile sunt in cantitati mici (8-10% din totalul vanzarilor) si deloc constant, scrie foodbiz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole