PENSIILE ROMANILOR – Citu i-a dat dreptate ministrului Muncii. Ce s-ar fi intamplat inainte intre premier si Raluca Turcan
12 August 2021 08:10 Lumea Banilor 1044Premierul Florin Citu (foto stanga, langa Ludovic Orban) a aprobat suplimentarea personalului din casele teritoriale de pensii pentru a acoperi deficitul de angajati care sa participe la procesul de evaluare a celor aproximativ 5 milioane de pensii din sistemul public aflate in plata.
Decizia vine dupa ce in urma cu doua zile mai multe publicatii au scris, citand surse politice, ca Raluca Turcan, ministrul Muncii, s-ar fi certat cu Florin Citu, aceasta reprosandu-i premierului ca nu i-a alocat bani pentru digitalizarea dosarelor de pensii. Informatia a ramas la nivel de surse, fara sa fie confirmata oficial, insa, dupa presupusul „scandal”, premierul Citu a dat curs cererii ministrului Muncii.
Se angajeaza 1.000 de oameni
Potrivit ministerului Muncii, Ordonanta de urgenta adoptata stabileste selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare si 200 cu studii liceale, care vor desfasura activitatea in baza unor contracte individuale de munca incheiate pe perioada determinata, pana la 31 decembrie 2022.
”Ne-am asumat, inclusiv prin Planul National de Redresare si Rezilienta, sa finalizam procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii pana la sfarsitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgenta de suplimentarea personalului din casele de pensii din toata tara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapa esentiala a procesului de reforma, pentru ca ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din Romania conform noii legi pe care o avem in lucru.
Vrem sa respectam calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru ca au fost deja prea multi ani in care pensionarii au avut de suferit”- a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Bani de la buget
Salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi cele prevazute de Legea - cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si vor fi suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat. Metodologia de repartizare a posturilor urmeaza sa fie stabilita de presedintele Casei Nationale de Pensii Publice.