PARTICIPAREA ROMANIEI LA TARGURILE INTERNATIONALE, SUSPENDATA – Decizia vine dupa pozele agatate pe perdeaua neagra

566

Ministerul Turismului a suspendat participarea Romaniei la targurile internationale. Decizia vine dupa targul de turism din Statele Unite ale Americii, acolo unde standul Romaniei a fost decorat cu imagini in format A4, prinse de o perdea neagra.

Ministrul Constantin Daniel Cadariu a anuntat demararea unor anchete disciplinare in cadrul Directiei Generale Turism si suspendarea activitatii de participare la targurile internationale a persoanelor desemnate de catre minister care au facut parte din delegatia aferenta actiunii de promovare din New York.
Totodata, la comisia de disciplina vor fi chemati si atasatii economici din Statele Unite ale Americii. Cu privire la activitatea personalului din Consulatul General al Romaniei la New York, ministrul Cadariu a solicitat in scris catre Ministerul Afacerilor Externe o analiza a conduitei profesionale, avand in vedere ca acestia nu au semnalat cele constatate la standul Romaniei si au ales sa promoveze „o fotografie care sa aduca prejudicii imaginii nationale”.

Iata anuntul ministerului Turismului:

Participarea la targurile internationale de turism, cu stand de tara, va fi regandita si asumata de Consiliul de Brand Turistic National (CBTN) si de Consiliul Consultativ al Turismului (CCT). Actiunile de promovare a destinatiei Romania pe pietele externe vor fi reluate doar in baza conceptelor aprobate de catre CBTN si CCT, iar pana atunci toate participarile la targurile internationale de profil vor fi suspendate. Decizia vine in urma discutiilor din cadrul sedintei organizate marti, 19 aprilie a.c., la care au participat, alaturi de ministrul antreprenoriatului si turismului, Constantin-Daniel Cadariu, membri din sectorul public si privat, numiti in cadrul celor doua structuri consultative.
‘Intalnirea de astazi sper sa genereze rezultatele pe care fiecare roman le asteapta din partea Ministerul Antreprenorialului si Turismului pentru promovarea corecta a Romaniei, care sa atraga un numar cat mai mare de turisti. Deciziile pe care le-am luat urmeaza sa creasca implicarea antreprenorilor din acest domeniu, inclusiv prin asumarea de catre Consiliului de Brand si a Consiliului Consultativ al Turismului a conceptului pentru fiecare participare a tarii noastre in afara granitelor’
, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului si turismului.

Noua procedura

CBTN si CCT, la solicitarea ministrului Cadariu, vor elabora in cel mai scurt timp o noua procedura de participare la manifestarile expozitionale de profil din strainatate, sub pavilion national de tip standard. O cerinta explicita este ca standul si intregul concept de promovare a destinatiei Romania, pentru fiecare targ in parte, sa fie prezentate in cadrul adunarii membrilor acestor structuri consultative si, ulterior, aprobate.
Suplimentar, ministrul Cadariu a anuntat demararea unor anchete disciplinare in cadrul Directiei Generale Turism si suspendarea activitatii de participare la targurile internationale a persoanelor desemnate de catre minister care au facut parte din delegatia aferenta actiunii de promovare din New York. Totodata, la comisia de disciplina vor fi chemati si atasatii economici din Statele Unite ale Americii.

Prejudicii aduse imaginii nationale

Cu privire la activitatea personalului din Consulatul General al Romaniei la New York, ministrul Cadariu a solicitat in scris catre Ministerul Afacerilor Externe o analiza a conduitei profesionale, avand in vedere ca acestia nu au semnalat cele constatate la standul Romaniei si au ales sa promoveze o fotografie care sa aduca prejudicii imaginii nationale.
Consiliul de Brand Turistic National, instituit prin ordin de ministru in luna februarie a acestui an, este format din reprezentanti ai Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Organizatia Patronala Mangalia-Constanta, Alianta pentru Turism, Asociatiei de Management al Destinatiei Turistice Delta Dunarii (AMDTDD), Asociatiei de Ecoturism din Romania (AER), Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Prahova, Asociatiei Open Knowledge Romania, specialisti in marketing si publicitate, ai companiilor de profil, inclusiv din domeniul festivalier, profesori universitari, precum si personal specializat din cadrul institutiei”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole