ORBAN SI IOHANNIS N-AU SPUS ASTA – Ce se intampla cu metroul Drumul Taberei
Inaugurat cu mare tam – tam inainte de alegerile locale, metroul din Drumul Taberei nu este finalizat in proportie de 100%. Mai sunt lucrari de facut, insa Orban si Iohannis n -au spus asta, lasand sa se inteleaga ca totul este facut ca la carte.
Probabil, deschiderea a fost fortata din motive electorale.
Metrorex a precizat la solicitarea Lumea Banilor ca pentru finalizarea accesurilor si a finisajelor care nu au facut obiectul receptiei la punerea in functiune cu calatori, perioada estimata pentru incheierea lucrarilor este de 90 de zile de la punerea in functiune cu calatori.
Nici trenuri noi nu vor fi prea curand pe Magistrala M5
Potrivit Metrorex, dupa semnarea contractului de achizitie, in termen de 2 ani, Magistrala 5 va beneficia de trenuri noi de metrou care vor circula pe aceasta.
Metrorex sustine si ca nu exista probleme care sa puna in pericol siguranta si confortul calatorilor.
A anuntat insa ca dotarea trenurilor cu cel mai modern sistem de supraveghere si conducere a traficului, sistem care este implementat pe celelalte magistrale, nu exista pe M5.
Cat de bine au fost facute lucrarile, se poate vedea din filmul de mai hos. In imagini se vede cum Statia de metrou Eroilor 2 s -a inundat dupa ce s -a spart o teava.
Iata raspunsul Metrorex transmis la solicitarea Lumea Banilor:
Lumea Banilor: Care este perioada estimata in care vor fi terminate 100% “anumite finisaje de facut, cateva accesuri de finalizat in statiile Academia Militara, Eroilor si Parc Drumul Taberei", asa cum a anuntat Metrorex public?
Metrorex: Pentru finalizarea accesurilor si a finisajelor care nu au facut obiectul receptiei la punerea in functiune cu calatori, perioada estimata pentru incheierea lucrarilor este de 90 de zile de la punerea in functiune cu calatori, in conformitate cu prevederile legale privind regulamentele de receptie.
Realizarea acestora nu afecteaza siguranta circulatiei si se va finaliza etapizat, coordonat cu lucrarile de la suprafata ( deviere tramvai, finalizarea retelei de termoficare, canalizare, etc)
Lumea Banilor: Care este perioada estimata in care magistrala M5 va beneficia de trenuri noi prevazute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere si conducere a traficului?
Metrorex: Procedura de licitatie deschisa avand ca obiect furnizarea de ,,Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei - Iancului’’ s-a finalizat in data de 29.05.2020, prin aprobarea raportului procedurii si comunicarea rezultatului catre toti operatorii economici implicati. Fata de rezultatul procedurii s-au inregistrat doua contestatii depuse la CNSC, contestatii ce au fost respinse prin Decizie pronuntata de CNSC. La acest moment, fata de decizia pronuntata de CNSC au fost inregistrate doua plangeri la Curtea de Apel, depuse de asocierea CRRC Qingdao Sifang co. Ltd - Astra Vagoane Calatori S.A. si Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
Dupa semnarea contractului de achizitie, in termen de 2 ani, Magistrala 5 va beneficia de trenuri noi de metrou care vor circula pe aceasta.
Lumea Banilor: Va rugam sa ne precizati ce probleme pot exista in trafic, avand in vedere ca dotarea trenurilor cu cel mai modern sistem de supraveghere si conducere a traficului, sistem care este implementat pe celelalte magistrale, nu exista pe M5?
Metrorex: Nu exista probleme care sa puna in pericol siguranta si confortul calatorilor.
Lumea Banilor: Va rugam sa ne precizati de ce a fost deschisa M5, avand in vedere ca lucrarile nu erau terminate in proportie de 100%?
Metrorex: Obiectivul principal al Metrorex este acela de a dezvolta in mod continuu reteaua de transport public subteran in vederea acoperirii necesitatii de mobilitate rapida a locuitorilor capitalei. Punerea in functiune a Magistralei 5 de metrou descongestioneaza traficul de suprafata din zona de sud-vest a orasului, reduce poluarea si aduce beneficii importante locuitorilor din cartierul Drumul Taberei.
Precizam ca lucrarile ramase de efectuat pe Magistrala 5 nu sunt de natura de a impiedica circulatia calatorilor in conditii optime de siguranta si confort.