NUMAR RECORD DE LITIGII – 97% provin din piata RCA

135

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) prin SAL – Fin (Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar non-bancar) a solutionat un numar record de litigii, in primul trimestru al anului 2020.

Este vorba despre 237 de litigii, valoarea fiind dublata fata de aceeasi perioada a anului trecut (ianuarie – martie 2019). Litigiile sunt intre consumatori si entitatile de pe piata financiara non – bancara sau asa cum mai sunt cunoscute IFN – uri, arata ASF intr-un comunicat emis joi, 20 august 2020.

Potrivit ASF, in perioada ianuarie – iunie 2020 (6 luni), SAL – Fin a inregistrat un numar de 584 de cereri in vederea analizei. Astfel, s-a depasit cu dublu numarul cererilor consemnate pe tot parcursul anului 2019. Este vorba de 521 de cereri.

Exista doua proceduri de solutionare alternativa a litigiilor prin:

propunerea unei solutii – solutionarea unui litigiu sub supravegherea si indrumarea unui conciliator din cadrul SAL – Fin, ce survine ca urmare a propunerilor facute de acesta, a sugestiilor si concesiilor la care partile se inteleg in vederea solutionarii litigiului in cadrul SAL – Fin.

impunerea unei solutii – in cadrul SAL – Fin, presupune pronuntarea unei hotarari de impunere, care daca nu este atacata, in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, constituie de drept titlu executoriu.

In cele sase luni ale anului 2020, s-a constatat faptul ca 97% din totalul litigiilor sunt aferente pietei RCA, mai este mentionat in comunicatul ASF emis joi, 20 august 2020.

Nicu Marcu, Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara, a declarat:

“Utilitatea existentei unei entitati de solutionare alternativa a litigiilor pentru domeniile supravegheate / reglementate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, respectiv SAL – Fin, este sustinuta, in primul rand, de cresterea solida si constanta a numarului de litigii solutionate, respectiv dublarea acestora de la un an la altul, asa cum reiese din statisticile anuale. Un al doilea element, la fel de important, il reprezinta asigurarea unei satisfactii ridicate pentru consumatori, care in proportie de peste 90% si-au gasit o rezolvare a litigiilor intr-un timp mult mai scurt si fara costuri. Consumatorul a beneficiat de o hotarare care a insemnat, de cele mai multe ori, achitarea despagubirilor cuvenite. Aceste aspecte au reprezentat un puternic argument pentru consolidarea organizationala si functionala a SAL – Fin, dar si pentru intarirea capacitatii de procesare a dosarelor, prin crearea unei structuri dedicate analizei si suportului tehnic aferent derularii procedurilor de solutionare alternativa. Acest demers este necesar cu atat mai mult cu cat avem in vedere atat potentialul considerabil de dezvoltare pe care il are acest domeniu, cat si dimensiunea pietelor carora li se adreseaza, ce includ milioane de consumatori.”

*Cititi aici comunicatul integral ASF

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *