NIKE DEVINE CEL MAI BINE VANDUT BRAND IN METAVERSE – Incasarile din colectiile sale de NFT-uri surclaseaza la mare distanta branduri de lux precum Dolce & Gabbana si Gucci

1047

Cel mai puternic brand de imbracaminte sportiva din lume, Nike, a devenit anul acesta si cel mai vandut brand in lumea artefactelor digitale, incasand peste 185 milioane dolari din colectiile sale de NFT-uri. Astfel, Nike surclaseaza la mare distanta succesul NFT-urilor celorlalte branduri de moda intrate in Metaverse, fiind urmat de Dolce & Gabbana cu 25,65 milioane dolari incasari din colectiile sale de NFT, Tiffany cu 12,62 milioane dolari si Adidas cu 10,94 milioane dolari.

Gilda Popa

Nike a atins 1,3 miliarde de dolari ca volum al tranzactiilor de tokenuri nonfungibile (NFT) lansate sub brandul sau, cu 93 de milioane de dolari din vanzarile primare de NFT, in timp ce a generat 92 de milioane de dolari sub forma de redevente.

In total, proiectele Nike legate de NFT au generat venituri de peste 185 de milioane de dolari, plasandu-se pe primul loc in topul global al veniturilor din NFT-uri al brandurilor din lumea modei.

Conform celor mai recente statistici, Dolce & Gabbana, Tiffany, Gucci si Adidas sunt surclasate la mare distanta de Nike in topul succesului colectiilor NFT. Astfel, datele cercetatorului Dune Analytics Noah Levine au aratat cum se prezinta acest clasament in august 2022.

Dolce & Gabbana are incasari de 25,65 milioane de dolari din NFT-uri, Tiffany -12,62 milioane de dolari si Adidas- 10,94 milioane de dolari. D&G conduce cu peste 9.000 de tranzactii, urmata indeaproape de Gucci cu aproape 4.000. Tiffany, pe de alta parte, a reusit sa acumuleze doar 74 de tranzactii. Chiar daca Adidas s-a clasat pe locul al cincilea in ceea ce priveste veniturile totale, s-a laudat pe locul al doilea ca numar de tranzactii, cu peste 51.000 de tranzactii in blockchain.

Colectia de NFT-uri CloneX, incasari-record de aproape 40 milioane dolari

In fruntea listei de colactii a Nike se afla CloneX, care a generat peste 39 de milioane de dolari.

Urmeaza colectia NFT MNLTH cu tema Nike Sneakers, cu 24,22 milioane de dolari.

Alte colectii, inclusiv Mint Vial, MNLTH2, CryptoKick, RTFKT Bonus Items, au reusit sa incaseze cel putin 1 milion de dolari in redevente, noteaza cryptopotato.com.

Nike a urcat in „trenul” Metaverse in decembrie anul trecut, prin achizitionarea companiei NFT RTFKT. La acel moment, gigantul american in domeniul echipamentelor sportive a descris RTFKT ca fiind „un brand de frunte care valorifica inovatia de ultima ora pentru a oferi obiecte de colectie de ultima generatie care imbina cultura si jocurile”.

Planul

John Donahoe – Presedinte si CEO al Nike – a considerat ca aceasta achizitie este un pas catre transformarea digitala a companiei.

Planul nostru este sa investim in marca RTFKT, sa dezvoltam comunitatea lor inovatoare si creativa si sa extindem amprenta si capacitatile digitale ale Nike”, a spus el in decembrie 2021, la momentul achizitiei.

Benoit Pagotto, unul dintre co-fondatorii RTFKT – a spus, la randul sau, in decembrie anul trecut, ca se asteapta ca studioul sau NFT sa beneficieze de „puterea fundamentala” a Nike. El a adaugat ca brandul american de imbracaminte sport a fost singurul care se potriveste cu „pasiunea profunda pe care o avem cu totii pentru inovatie, creativitate si comunitate”.

La mai putin de un an de la aceste declaratii, in august 2022, Nike este deja un brand cu incasari record din colectiile de NFT-uri, surclasand la acest capitol nu doar cele mai cunoscute branduri din lumea modei, ci si brandurile din alte domenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole