NETFLIX INTERZICE RECLAMELE LEGATE DE CRIPTOMONEDE, POLITICA SI JOCURI DE NOROC - Gigantul de streaming va lansa in noiembrie un abonament mai ieftin, sustinut de reclame
Gigantul de streaming Netflix va interzice reclamele legate de criptomonede dupa lansarea noului sau abonament, disponibil din noiembrie, potrivit cointelegraph.com. Uitilizatorii ar urma sa plateasca mai putin decat pretul actual al unui abonament, de circa 10,99 dolari, mai precis o suma cuprinsa intre 7 si 9 dolari pe luna pentru varianta cu reclame, a relatat Bloomberg.
Gilda Popa
Citand surse locale, cotidianul The Sydney Morning Herald a retatat ca Netflix a decis sa respinga toate campaniile de publicitate legate de politica, jocuri de noroc si criptomonede pe noul sau nivel de abonament.
Sursele citate, care au vorbit sub conditia anonimatului, deoarece nu sunt autorizate sa vorbeasca public, au spus ca gigantul de streaming a inceput discutii cu agentii de publicitate locali despre planurile sale de a include reclamele in noul abonament. Acestea nu vor putea fi inchise si vor aparea inaintea fiecarui episod dintr-un serial sau a unui film.
De asemenea, noul abonament nu va difuza reclame care vand produse copiilor. Aceleasi surse au indicat ca au fost luate in considerare si restrictii privind reclamele farmaceutice, conform cointelegraph.com.
Abonament la Netflix mai ieftin, dar cu reclame
Potrivit Variety, Netflix a urgentat lansarea abonamentului sau mai ieftin, sustinut de reclame, pentru luna noiembrie a acestui an, pentru a concura cu Disney+, care isi lanseaza propriul abonament bazat pe reclame pe 8 decembrie. Initial, Netflix planuia sa-si lanseze varianta de abonament cu reclame abia la inceputul anului 2023.
Noul nivel de abonament Netflix va intra in vigoare pe 1 noiembrie in mai multe tari, inclusiv Statele Unite, Canada, Regatul Unit, Germania si Franta, a anuntat Variety.
In contextul in care numarul de abonamente este in scadere mai multe trimestre consecutive, Netflix a anuntat in iulie 2022 ca va lansa un nou serviciu sustinut de reclame pentru a creste veniturile. In al doilea trimestru al anului 2022, gigantul de streaming a pierdut 970.000 de abonati, dupa ce a pierdut 200.000 in primele trei luni ale anului. Confruntat cu incetinirea cresterii veniturilor, Netflix a anuntat in iunie ca va reduce costurile pentru a-si mentine marjele la 20%.
Interzicerea reclamelor la criptomonede nu este o noutate
Datorita reglementarilor care vizeaza domeniul cripto, interzicerea reclamelor asociate criptomonedelor nu este o noutate pentru industria activelor digitale. In 2018, gigantul retelelor sociale Meta (fostul Facebook) a interzis reclamele cripto pe platforma sa inainte de a le reintroduce mai tarziu in cursul anului. In 2021, Alphabet, parintele Google, a anulat interzicerea reclamelor legate de criptomonede, permitand ulterior platformelor de tranzactionare cripto si operatorilor de portofele cripto sa-si promoveze din nou serviciile pe motorul de cautare.