MULTINATIONALELE, LA PUTERE – Piata lactatelor, dominata de straini

692

Sursa Foto: RO.aliment

Piata lactatelor (lapte brut, branza, cas, smantana, unt, cascaval, urda) este dominata de multinationale mai mult ca niciodata, in ciuda faptului ca Romania are fabrici de procesare a laptelui.

Mai exact, importul de lapte brut a crescut simtitor cu 57,4% in primele sase luni ale anului 2020, raportat la perioada similara anului 2019.

In aceeasi linie, importurile de lapte brut au reprezentat mai mult de o treime din productia interna de lapte de consum. Este vorba aici despre cresteri semnificative la importurile de lapte, smantana, branza si cas.

Potrivit studiului Cooperativa Tara Mea, afacere autohtona, care detine trei fabrici de lapte si produse lactate in judetele Buzau, Arad si Vaslui, cu o capacitate de livrare de peste 100 tone de lactate pe luna, importurile de lapte brut au atins 72.212 tone in primele sase luni ale anului 2020. In aceeasi perioada din 2019, au fost consemnate importuri de 50.552 tone.

In acelasi context, dar raportat la iunie 2020, importurile au insumat 9.473 tone, spre deosebire de 6.019 tone aferente lunii iunie 2019, asa cum reiese din datele estimate de revista Food Biz, marti, 25 august 2020.

Mai mult de atat, in tara noastra, branzeturile detin cel mai important rol in piata lactatelor, cu o pondere de 50% din punct de vedere valoric.

In acest cadru, Romania a importat 88.126 tone de branza si cas in anul 2019. Asta inseamna o valoare de 283 milioane euro, adica un plus de aproximativ 3.000 tone. Datele sunt raportate la anul 2018.

Pe de alta parte, exista si vesti bune: livrarile la export au atins valoarea de 15.065 tone, mai subliniaza revista Food Biz.

Florin Burculescu, presedinte Cooperativa Tara Mea, a declarat:

“Romania nu are traditia Olandei in productia de lactate, dar are retetele sale autentice, pe care facem tot posibilul sa le pastram. Este adevarat ca de-abia acum am ajuns la nivelul tehnologic al producatorilor straini, dar avem in continuare aproape ultimele pasuni bio din Europa. De aceea, dorinta noastra este sa sustinem toti producatorii romani de pe acest segment. Cred ca este timpul sa facem diferenta intre produsele romanesti doar cu numele si produsele autentice romanesti. Un produs autentic romanesc foloseste retete si ingrediente romanesti, forta de munca romaneasca si este detinut de companii romanesti cu actionari nascuti in Romania.”

*Cititi aici mai multe detalii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

liternet