METROUL DRUMUL TABEREI REVINE LA DEPOU? – Ce n-au spus Iohannis si Orban

1701
Iohannis a asistat la deschiderea metroului Drumul Taberei

Lovitura primita de Ludovic Orban si Klaus Iohannis la cateva zile dupa inaugurarea metroului din Drumul Taberei: lucrarile la magistrala M5 nu sunt finalizate in proportie de 100%. Probabil, deschiderea a fost fortata din motive electorale.
Metrorex anunta si ca nu sunt trenuri noi prevazute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere si conducere a traficului. In aceste conditii, se pune intrebarea daca metroul Drumul Taberei revine la depou?

Marti, 15 septembrie 2020, presedintele si premierul au fost prezenti la deschiderea magistralei M5 – Metroul din Drumul Taberei. Inaugurarea venea cu doar 12 zile inaintea alegerilor electorale, ceea ce, in opinia noastra, cam suna a mita electorala (click aici pentru a citi).

In discursul in care a ridicat ode PNL si a acordat tot creditul liberalilor pentru deschiderea M5, Iohannis a spus ca “a venit un guvern hotarat, care a dorit sa dovedeasca ca si astfel de lucrari pot fi finalizate cu succes. Si iata ca se inaugureaza”.

Ar putea aparea probleme

Insa, ceea ce a uitat sa spuna presedintele, dar si premierul, spune Metrorex: lucrarile nu sunt finalizate in proportie de 100%. Metrorex anunta ca este posibil sa apara si anumite nesincronizari in functionarea optima a sistemelor, in conditiile in care din motive externe si nedorite de Metrorex, aceasta magistrala nu beneficiaza inca de trenuri noi prevazute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere si conducere a traficului. Si ca mai sunt anumite finisaje de facut, cateva accesuri de finalizat in statiile Academia Militara, Eroilor si Parc Drumul Taberei.

In aceste conditii, ne intrebam de ce atat graba pentru a inaugura Magistala M5, avand in vedere ca mai sunt lucrari de facut? Mai ales ca nu exista trenuri noi care sa fie echipate cu cele mai moderne echipamente. De ce sa inaugurezi ceva ce oricum avea o intarziere de cativa ani, motiv pentru care se mai putea astepta cateva luni, perioada in care sa fie terminate toate lucrarile.

Poate pentru ca mai erau 12 zile pana la alegerile locale, iar Iohannis si Orban au sperat ca deschiderea metroului din Drumul Taberei sa aduca liberalilor mai multe voturi.

Iata comunicatul Metrorex:

“Punerea in functiune pentru publicul calator a Magistralei 5 de metrou consemneaza un moment important pentru transportul public in Bucuresti. Aceasta data marcheaza, de altfel si inceputul Saptamanii Europene a Mobilitatii, ocazie cu care sunt promovate forme de transport ecologic precum si faptul ca mobilitatea sporeste in mod evident calitatea vietii in orase. Sectiunea Raul Doamnei – Eroilor reprezinta prima magistrala de metrou construita de la zero de dupa Revolutie. Noua linie de metrou faciliteaza legatura locuitorilor din sud – vestul capitalei cu centrul orasului, prin intermediul a 10 statii, pe o lungime de cca. 7 kilometri.

De ce au durat asa de mult timp lucrarile la Magistrala 5 de metrou? S-au intrebat multi dintre utilizatorii transportului public subteran. Iata cateva aspecte care trebuie luate in considerare:
Un proiect de investitii de o asemenea anvergura presupune realizarea lucrarilor numai cu respectarea si indeplinirea tuturor conditiilor impuse, astfel incat transportul calatorilor si functionarea intregului ansamblu sa se faca in deplina siguranta.

Sursele de finantare pentru un astfel de proiect trebuie asigurate in mod constant, ceea ce a fost posibil din momentul in care Metrorex a fost admisa pentru finantarea din Fonduri Europene (la inceputul anului 2013, la circa 2 ani de la inceperea lucrarilor).

Obtinerea anumitor avize si acorduri de mediu s-a realizat cu dificultate, raportat la exigentele reclamate de acceptarea pentru finantare din fonduri europene.

Un alt aspect care a determinat intarzieri si chiar revendicari in instanta din partea constructorilor il reprezinta modificarea anumitor reglementari de natura tehnica la nivel european, precum si anumite dificultati tehnice intampinate punctual in zona Academiei Militare si Parc Drumul Taberei.
Nu in ultimul rand, procesul de realizare a exproprierilor a fost unul destul de laborios si a necesitat destul timp.

Pe de alta parte si mobilizarea constructorilor precum si poate o parte din abordarile de proiectare nu au condus la solutii mai rapide de realizare a lucrarilor, cu influente nedorite in executie.

Acum insa, lucrarile au un grad de executie care a permis punerea in functie a acestei mult asteptate linii de metrou. Sigur ca mai sunt anumite finisaje de completat, cateva accesuri de finalizat in statiile Academia Militara, Eroilor si Parc Drumul Taberei.

De asemenea, pentru aceasta perioada de inceput este posibil sa apara si anumite nesincronizari in functionarea optima a sistemelor, in conditiile in care din motive externe si nedorite de Metrorex, aceasta magistrala nu beneficiaza inca de trenuri noi prevazute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere si conducere a traficului.

Mentionam ca intreaga constructie si toate sistemele au o garantie de minim 5 ani. Dupa 15 septembrie a.c. alaturi de constructorii acestei magistrale sunt prezenti in statii si salariatii Metrorex care sunt instruiti sa intervina in scopul asigurarii celor mai bune conditii de transport.

Desi punerea in functiune a Magistralei 5 de metrou a intampinat dificultati suntem increzatori ca publicul calator se va bucura de beneficiile acestui proiect. Cartierul Drumul Taberei are circa 300.000 de locuitori. Raportat la acest numar, capacitatea proiectata pentru transportul calatorilor pe noua magistrala de metrou este de 50.000 calatori/ora/sens. In cadrul acestui proiect, Metrorex are in vedere achizitia a 13 trenuri noi de metrou care vor permite micsorarea intervalului de succedare de 6 minute.

Facem precizarea ca redistribuirea trenurilor din flota actuala pe noua magistrala, nu va afecta intervalele de succedare de pe celelalte magistrale, intrucat sunt introduse in circulatie, trenuri de tip IVA, iar acolo unde este necesar (la orele de varf de trafic) se vor introduce trenuri suplimentare.

Prin aceasta investitie, transportul de suprafata, atat cel public cat si cel privat este degrevat, ceea ce conduce la reducerea poluarii, reducerea numarului de accidente, limitarea degradarii drumurilor, cu implicatii importante asupra calitatii vietii din punct de vedere al conditiilor de mediu si conditiilor generale economico-sociale (realizarea de economii la carburanti si intretinere, reducerea timpilor de deplasare).

In continuare, Metrorex va administra operarea intregului ansamblu al noii linii de metrou si pentru a mentine in conditii optime de exploatare, Magistrala 5 de metrou, invitam publicul calator sa utilizeze in mod adecvat reteaua de metrou, sa respecte regulile de circulatie si cele determinate de pandemia Covid 19.

Numai impreuna si comportandu-ne in mod civilizat putem pastra nivelul finisajelor, a curateniei pe Magistrala 5 care nu este o investitie a Metrorex, ci a romanilor – cetateni europeni.

Nu in cele din urma, dorim sa transmitem multumiri tuturor celor care au contribuit la constructia si finalizarea Magistralei 5 de metrou si publicului pentru rabdarea si intelegerea de care a dat dovada in tot acest timp.

Cunoscand ca, lucrurile importante pot fi realizate intotdeauna cu oameni si pentru oameni avem increderea ca putem administra, respectiv utiliza in mod responsabil si eficient noua facilitate de transport.

Asadar, acum in pragul sarbatoririi Zilelor Bucurestiului (19 – 21 septembrie), spunem si noi La multi ani, bucuresteni! si dorim tuturor calatorii placute!”.

2 comentarii la “METROUL DRUMUL TABEREI REVINE LA DEPOU? – Ce n-au spus Iohannis si Orban

  1. Ei (mafioti), stiu de ce sarbatoresc fiecare Km, astia vor fi ultimii . Dupa alegeri vor uita si cuvantul autostrazi, sau drumuri nationale, agenda lor este alta din 20 septembrie: listarea la bursa de valori a companiilor romanesti care au mai ramas, si livrarea masiva de sclavi spre stapani. Am o intrebare pentru opozitia (care nu s-a opus, ca de aia poarta numele de opozitie) surda, muta si oarba, de ce nu s-a opus inchideri minelor de carbune?. Raspunsul pentru inchidere nu este o cercetare in domeniul OZN-urilor, este planul de lichidare a companiilor romanesti oferite pe tava strainilor. Apropo de carbune: de ce Germania isi deschide cea mai mare mina de carbuni?. Raspunsul este simplu: miile de mineri ramasi pe drumuri, vor fi serviti tot pe tava STAPANEI. Cum sa progreseze Romania, cum sa traiasca populatia decent, cand stapani au nevoie de sclavi pentru tarile lor, iar in Romania vor sa aiva tot confortul, cu aer curat, tehnologie 5G, si poporul sa fie alimentat cu gunoaie importate, iar produsele fabricate de straini in tara voastra, iau drumul occidentului?. Cand va veti trezi, cand nu veti mai avea nici nume de tara?.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole