Metrou la Cluj

957

Primarul Clujului, Emil Boc, Emil Boc (foto) a semnat in 23 aprilie 2020 contractul pentru studiile necesare realizarii metroului si trenului metropolitan in Cluj.

Iata comunicatul Primariei Cluj:

Joi, 23 aprilie 2020, primarul Emil Boc si reprezentantul Asocierii SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL, dl. Radu Gabriel Dumitru au semnat contractele care au ca obiect ‘Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului si evaluarea strategica adecvata pentru obiectivul de investitii Tren Metropolitan Gilau – Floresti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bontida’- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou si Tren Metropolitan, inclusiv legatura dintre acestea si studiile conexe viitoarelor obiective de investitii.

Realizarea studiilor de prefezabilitate si fezabilitate pentru metrou si tren metropolitan este cel mai important proiect de infrastructura din istoria Clujului. Acest proiect integrat isi propune sa contureze viitorul Clujului pentru mai multe investitii, pentru mai multe locuri de munca bine platite si pentru a asigura mobilitate locuitorilor din Cluj si din intreaga zona metropolitana. Proiectul are practic in vedere dezvoltarea economica viitoare a Zonei Metropolitane Cluj.

Prima componenta este legata de trenul metropolitan. Avantajul e ca avem deja infrastructura pentru tren, avem calea ferata, precum si proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a caii ferate intre Cluj si Episcopia Bihor.

In acest context, noi avem in vedere dezvoltarea pe o raza de 100 kilometri de la Huedin la Dej, iar trenul metropolitan va permite mobilitatea fortei de munca, noi investitii, locuri de munca mai bine platite astfel incat Clujul sa aiba viitor si isi mentina atractivitatea economica si de calitate a vietii.

Metroul, inclusiv varianta de suprafata pe raza localitatilor Gilau si Floresti, impreuna cu centura metropolitana vor decongestiona radical traficul sufocant si vor creste calitatea vietii la Cluj’, a declarat Emil Boc.
Valoarea contractului este de 35.921.340 lei cu TVA inclus, ceea ce reprezinta 7.437.130 euro cu TVA inclus.

In ceea ce priveste termenele de livrare a obiectivelor din contract, pentru metrou studiul de prefezabilitate va fi livrat in termen de 5 luni de la semnarea contractului, PUZ-ul in termen de 16 luni, iar studiul de fezabilitate in 26 de luni. Pentru trenul metropolitan, au fost stabilite urmatoarele termene: la finele lunii 12 pentru PUZ si la finele lunii 14 pentru studiul de fezabilitate final (inclusiv acordul de mediu, documentatia pentru exproprierea terenurilor si alte reglementari).
Reamintim faptul ca necesitatea implementarii unui sistem de transport rapid metropolitan va consta in:

-transport feroviar pe infrastructura existenta-Tren Metropolitan;

-constructia unei linii de metrou pe principala axa vest-est a zonei metropolitane (Gilau – Floresti sud – Manastur – centru – Marasti). Tren Metropolitan.

Tren metropolitan

Pe infrastructura actuala, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi intregul coridor feroviar cuprins intre halta Nadasel si statia Bontida, pe o lungime de aprximativ 43 km.

Se vor pastra punctele de oprire actuale si vor fi propuse adaugarea unor noi puncte de oprire in zonele:

-Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
-relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.
Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitatile disponibile pentru calatori: banci, zone de asteptare protejate de intemperii, cosuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcarilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Metrou

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmari sa deserveasca urmatoarele puncte principale de interes:

-in prima etapa: comuna Floresti, viitorul spital regional de urgenta, centrul comercial Vivo, cartierul Manastur, centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA);

-in a doua etapa: legatura comunei Floresti cu Gilau.

Avand in vedere importanta relativa a comunei Gilau in zona metropolitana, va fi studiata cu prioritate asigurarea de legaturi de autobuz intre Gilau si capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Floresti pentru metrou, respectiv la Nadasel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care sa alimenteze statiile din reteaua rapida metropolitana”.

1 comentariu la “Metrou la Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole