MEGA IMAGE, 2 MILIOANE EURO AMENDA – Consiliul Concurentei: „Furnizarea de informatii inexacte privind preturile unor produse de baza”

265

sursa foto: digi24.ro

Consiliul Concurentei condus de Bogdan Chiritoiu (foto) anunta ca a sanctionat Mega Image cu amenda in valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ doua milioane euro) pentru furnizarea de informatii inexacte privind preturile unor produse de baza, precum uleiul de floarea-soarelui.

Autoritatea de concurenta precizeaza ca a solicitat marilor retaileri, in cadrul unei cercetari de piata, o serie de informatii referitoare la pretul mediu saptamanal de achizitie si de vanzare la raft pentru anumite produse de baza si a constatat ca exista anumite neconcordante in raspunsul transmis de Mega Image. Spre exemplu, potrivit Consiliului, in cazul pretului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta ca Mega Image practica cel mai mic pret la raft dintre retailerii analizati, de 3,69 de lei/litru, pret afisat si in aplicatia Monitorul Preturilor. Consiliul Concurentei arata ca produsul nu se regasea, insa, in magazine la pretul indicat.

Explicatiile lui Chiritoiu

Prin transmiterea de informatii gresite, Mega Image a indus in eroare autoritatea de concurenta, dar si consumatorii care folosesc Monitorul Preturilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot gasi preturile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sanctionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege si, de asemenea, vom fi atenti ca romanii care utilizeaza platforma online sa aiba acces, in continuare, la preturile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Monitorul Preturilor

Consilul Concurentei arata ca „Monitorul Preturilor Produselor Alimentare este o aplicatie online, lansata de Consiliul Concurentei, care permite consumatorilor sa afle preturile practicate de catre principalii comercianti cu amanuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Preturilor Produselor Alimentare sunt incarcate de lanturile de magazine care participa la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora si Auchan. Decizia de sanctionare va fi publicata pe site-ul autoritatii nationale de concurenta, dupa eliminarea informatiilor cu caracter confidential”.

*Documentul Consiliului Concurentei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

liternet