LIBERALIZAREA PIETEI DE ENERGIE ELECTRICA – Iata cum alegem furnizorul si cel mai bun pret

903
a scazut roboru

foto: digi24

Incepand cu data de 1 ianuarie 2021, piata de energie electrica pentru clientii casnici s-a liberalizat, iar ANRE recomanda clientilor casnici incheierea unui contract in piata concurentiala cu oricare furnizor de energie electrica licentiat.

Potrivit InfoCons, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrica este gratuit si nu implica modificari de ordin tehnic, iar in derularea procesului de schimbare a furnizorului nu exista niciun risc de deconectare.

Iata ce trebuie sa stiti:

-In scopul incheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie sa luati legatura cu orice furnizor de energie electrica, sa alegeti cea mai buna oferta accesand „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau sa asteptati acasa o informare privind procesul de liberalizare, precum si un Formular de selectie oferta de la furnizorul actual;

-Pana la data incheierii noului contract, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2021, clientii casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comerciala care sa acopere diferenta dintre pretul din oferta de serviciu universal aplicabila in primul semestru al anului 2021 si pretul din oferta concurentiala cu valoarea cea mai mica la data de 20 ianuarie 2021;

-Formularul de selectie oferta transmis de furnizorul actual contine oferta concurentiala cu valoarea cea mai mica, o oferta concurentiala alternativa si oferta de serviciu universal, oferte aplicabile in semestrul I 2021, precum si valoarea reducerii comerciale acordate si perioada de aplicare;

-Pentru incheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesara deplasarea la sediile centrelor de relatii cu publicul ale furnizorului;

-Prin completarea acestui Formular de selectie oferta clientul poate alege direct oferta concurentiala din cele doua propuse, iar transmiterea formularului prin selectia unei oferte constituie acordul de contractare si, implicit, obligatia contractuala pentru ambele parti;

-Furnizorul are obligatia ca, dupa cel putin 5 zile de la data primirii Formularului de selectie oferta completat, sa transmita clientului final, odata cu prima factura, o copie a contractului de furnizare semnat;

-Nu exista un termen limita pentru a trece in piata concurentiala. Toti clientii casnici au dreptul oricand sa isi schimbe furnizorul/contractul de energie electrica in termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitarii.

InfoCons anunta ca a lansat numarul 021-9615 numar cu tarif normal in reteaua Telekom, apelabil din toate retelele, numar dedicat consumatorilor care intampina o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica. La acest numar consumatorii pot solicita consiliere, informare si pot depune o sesizare in domeniul protectiei consumatorilor:

“Miscarea de Protectia consumatorilor – este alaturi de cei care doresc sa isi schimbe furnizorul de energie electrica pe piata concurentiala.
Consumatorii care doresc incheierea unui nou contract sau au incheiat deja un contract de furnizarea a energiei electrice pot apara drepturile si pot lua atitudine cand acestea le-au fost incalcate sau nu au fost respectate.
Daca acestia au o problema legata de protectia consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect si pot solicita informatii utile.

Toti consumatorii care intampina probleme sau au nevoie de consiliere in acest domeniu pot accesa totodata si numarul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau in scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, Bucuresti”.

Inainte de semnarea unu nou contract consumatorii trebuie sa fie atenti la:

  • pretul energiei electrice, fix sau variabil, inclus in pretul de furnizare;
  • facturarea unei componente fixe stabilita in lei/zi sau lei/luna;
  • perioada pentru care urmeaza a se aplica pretul mentionat in oferta;
  • perioada pentru care urmeaza a se incheia respectivul contract;
  • comisioane de incetare a contractului inainte de ajungerea la termen a acestuia;
  • termenele, modalitatile si conditiile privind plata facturilor;
  • modalitati de transmitere a facturii si a documentelor anexate acesteia;
  • drepturile si obligatiile partilor;
  • conditiile privind reinnoirea/prelungirea/rezilierea/ denuntarea unilaterala anticipata a contractului de furnizare;
  • garantiile solicitate, dupa caz.

Click aici pentru a citi mai multe

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *