Grid star
eveniment

LEGEA LUI CIOLACU SI CIUCA A TRECUT DE SENAT – Pedepse mai mari pentru evaziune fiscala: “Se pedepseste cu inchisoare de la 7 la 15 ani orice actiune sau inactiune comisa in cadrul unor scheme frauduloase avand ca efect diminuarea cu cel putin 1.000.000 e

Pedepse mai mari pentru infractiunile de evaziune fiscala. Senatul a votat propunerea legislativa privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, proiect initiat de premierul Marcel Ciolacu (foto stanga) si presedintele PNL, Nicolae Ciuca (foto dreapta). Votul final va fi in Camera Deputatilor.

Legea votata prevede, printre altele, inasprirea pedepselor pentru faptele care constituie infractiuni de evaziune fiscala, inclusiv a faptelor prin care se constata prejudiciu la bugetul de stat din TVA.

Spre exemplu, potrivit legii votate,  constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 7 la 15 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi orice actiune sau inactiune comisa in cadrul unor scheme frauduloase avand ca efect diminuarea cu cel putin 1.000.000 euro, in echivalentul monedei nationale, a resurselor bugetului de stat, prin:

a) utilizarea sau prezentarea de declaratii sau documente false, documente electronice false, incorecte sau incomplete privind TVA;

b) nedivulgarea in mod intentionat de informatii privind TVA, atunci cand aceste informatii trebuie divulgate potrivit legii;

c) prezentarea de declaratii corecte, declaratii electronice corecte privind TVA pentru a masca in mod fraudulos neplata sau constituirea unor drepturi necuvenite la rambursari de TVA.

Competenta DNA

Totodata, legea stabileste ca sunt de competenta Directiei Nationale Anticoruptie, indiferent de calitatea persoanei, infractiunile prin care s-a produs o paguba materiala mai mare de 5 milioane de lei, in afara de cele aflate deja aflate in cercetare. Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie pot efectua urmarirea penala cu privire la infractiunea de spalarea banilor, inclusiv autonom, daca banii, bunurile si valorile care au facut obiectul spalarii banilor provin din savarsirea infractiunilor date in competenta aceleiasi directii.

Iata principalele prevederi, proiectul votat in Senat fiind atasat la finalul articolului:

-Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 7 la 15 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi orice actiune sau inactiune comisa in cadrul unor scheme frauduloase avand ca efect diminuarea cu cel putin 1.000.000 euro, in echivalentul monedei nationale, a resurselor bugetului de stat, prin:

a) utilizarea sau prezentarea de declaratii sau documente false, documente electronice false, incorecte sau incomplete privind TVA;

b) nedivulgarea in mod intentionat de informatii privind TVA, atunci cand aceste informatii trebuie divulgate potrivit legii;

c) prezentarea de declaratii corecte, declaratii electronice corecte privind TVA pentru a masca in mod fraudulos neplata sau constituirea unor drepturi necuvenite la rambursari de TVA.

-Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani si interzicerea unor drepturi sau cu amenda operatiunea de creditare efectuata in mod direct sau indirect de catre orice persoana fizica, avand drept scop efectuarea unor plati cu sume de bani care provin din omisiunea evidentierii in actele contabile, a operatiunilor comerciale efectuate si/sau a veniturilor realizate, a unuia sau mai multor contribuabili.

-Sunt de competenta Directiei Nationale Anticoruptie, indiferent de calitatea persoanei, infractiunile prevazute de art.8, art.9 si art.9/2 din Legea nr. 241 /2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile ulterioare, daca in cauza, indiferent de numarul infractiunilor concurente, s-a produs o paguba materiala mai mare de 5 milioane de lei.

-Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie pot efectua urmarirea penala cu privire la infractiunea de spalarea banilor, inclusiv autonom, daca banii, bunurile si valorile care au facut obiectul spalarii banilor provin din savarsirea infractiunilor date in competenta aceleiasi directii.

-Cauzele cu care Parchetele de pe langa Tribunale, Parchetele de pe langa Curtile de Apel si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie au fost sesizate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, avand ca obiect infractiuni de evaziune fiscala prevazute de art.8 si de art.9 din Legea nr.241/2005, cu modificarile ulterioare, vor fi solutionate in continuare de procurorii din cadrul acestor structuri de parchet, indiferent de valoarea pagubei.

*Cititi aici proiectul privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

*Cititi aici expunerea de motive a proiectului privind unele masuri pentru consolidarea capacitatii de combatere a evaziunii fiscale precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani