INCHIDEREA UBER SI BOLT – Coalitia pentru Economia Digitala, mesaj pentru Executiv dupa proiectul de OUG privind transportul alternativ: “Ne este greu sa credem ca Guvernul ar putea sa accepte aceste solicitari, care nu se refera la crearea unui mediu concurential, ci la inchiderea unui intreg sector in beneficiul altuia”
Coalitia pentru Economia Digitala (CED), care reprezinta platformele digitale de transport alternativ Bolt si Uber, avertizeaza ca proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea OUG 49/2019 care inaspreste regulile pentru transportul ridesharing, poate duce la inchiderea acestor platforme.
Presedintele Coalitiei pentru Economia Digitala, Catalin Codreanu, a declarat, citat de Agerpres, ca adoptarea acestor prevederi ar duce la disparitia platformelor de transport alternativ din Romania. Acesta sustine ca daca prevederile ar fi adoptate, ar fi favorizate serviciile de taxi traditionale.
CED arata ca atat industria de transport alternativ, cat si industria de taxi au reglementari in oglinda in ceea ce priveste pregatirea si calificarea soferilor, la fel si exigentele cu privire la operatorii de transport. Si este necesar ca cele doua servicii sa concureze liber pe piata, acest lucru insemnand liberalizarea serviciilor de taximetrie, iar o eventuala gestionare a numarului de licente de taxi sa poate fi facuta de autoritatea locala in situatii particulare.
Grupuri de interese
De asemenea, Codreanu precizeaza ca industria transportului alternativ a sustinut liberalizarea serviciilor de taximetrie pentru a crea un mediu concurential cat mai corect, dar aceste idei au fost mereu respinse de grupurile de interese care controleaza industria de taxi:
"Avem de ales intre modernitate si transparenta si intoarcerea la sisteme monopoliste care nu sunt construite in interesul consumatorului, ci al intereselor de grup. Credem ca in primul rand alegerea trebuie sa fie a romanilor, iar cei peste 3 milioane de romani care au ales transportul alternativ sunt o dovada a viabilitatii acestui sistem. Ne este greu sa credem ca Guvernul ar putea sa accepte aceste solicitari, care nu se refera la crearea unui mediu concurential, ci la inchiderea unui intreg sector in beneficiul altuia”.
OUG pentru transportul alternativ
Reamintim ca Ministerul Transporturilor a pus in transparenta decizionala Proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea OUG 49/2019 care inaspreste regulile in acest domeniu.
Conform schimbarilor dorite, serviciile de transport alternativ vor fi autorizate la fel cu cele serviciile de taxi. In plus, soferii Uber si Bolt nu vor mai putea incheia contracte de comodat si inchiriere pentru a colabora cu firmele de transport alternativ. Mai mult, nu se vor mai putea efectua servicii de transport decat in judetul in care este inmatriculata masina.
Potrivit proiectului, soferii Uber si Bolt nu vor mai putea incheia cu firmele de transport contracte de comodat si inchiriere pentru autoturismele aflate in proprietate (click aici pentru a citi prevederile proiectului OUG).
Iata declaratia facuta de presedintele Coalitiei pentru Economia Digitala:
"Nu este nicio indoiala ca adoptarea acestor prevederi ar duce la disparitia platformelor de transport alternativ din Romania. Ne este greu sa credem ca Guvernul ar putea sa accepte aceste solicitari, care nu se refera la crearea unui mediu concurential, ci la inchiderea unui intreg sector in beneficiul altuia.
Am sustinut intotdeauna liberalizarea serviciilor de taximetrie pentru a crea un mediu concurential cat mai corect, dar aceste idei au fost mereu respinse de grupurile de interese care controleaza industria de taxi.
Avem de ales intre modernitate si transparenta si intoarcerea la sisteme monopoliste care nu sunt construite in interesul consumatorului, ci al intereselor de grup. Credem ca in primul rand alegerea trebuie sa fie a romanilor, iar cei peste 3 milioane de romani care au ales transportul alternativ sunt o dovada a viabilitatii acestui sistem”.
Sursa foto: focuspress