IMPOZIT PE CIFRA DE AFACERI A BANCILOR – S-a decis si procentul cu care vor fi taxate microintreprinderile. Prag pentru facilitatile din IT. Iata proiectul privind masurile fiscale pe care Guvernul isi va asuma raspunderea (Document)
Draftul proiectului de lege privind masurile fiscale pe care Guvernul isi va asuma raspunderea in Parlament prevede, printre altele, introducerea unui impozit pe profitul bancilor calculat prin aplicarea unei cote de 1% asupra cifrei de afaceri. Potrivit documentului publicat de economedia.ro si g4 media, pentru determinarea rezultatului fiscal, impozitul pe cifra de afaceri reprezinta cheltuiala nedeductibila.
Din impozitul pe cifra de afaceri nu se scad sumele reprezentand creditul fiscal extern, impozitul pe profit scutit sau redus, sponsorizare/mecenat, precum si alte sume care se scad din impozitul pe profit, potrivit legislatiei in vigoare.
S-a decis si procentul cu care vor fi taxate microintreprinderile. Potrivit proiectului, cele care realizeaza venituri de peste 60.000 de euro si vor avea o rata de rentabilitate de peste 30%, vor plati impozit pe profit de 16%.
Iata cotele:
a) 1%, pentru microintreprinderile care realizeaza venituri care nu depasesc 60.000 euro inclusiv si care nu desfasoara activitatile prevazute la lit. b) pct. 2;
b) 3%, pentru microintreprinderile care:
1. realizeaza venituri peste 60.000 euro sau
2. desfasoara activitati, principale sau secundare, corespunzatoare codurilor CAEN: 5821 – Activitati de editare a jocurilor de calculator, 5829 – Activitati de editare a altor produse software, 6201 – Activitati de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client), 6209 – Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei, CAEN: 5510 – Hoteluri si alte facilitati de cazare similare, 5520 – Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata, 5530 – Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere, 5590 – Alte servicii de cazare, 5610 – Restaurante, 5621 – Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente, 5629 – Alte servicii de alimentatie n.c.a., 5630 – Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, 6910 – „Activitati juridice” – numai pentru activitatile avocatilor, 8621 – Activitati de asistenta medicala generala, 8622 – Activitati de asistenta medicala specializata, 8623 – Activitati de asistenta stomatologica, 8690 – Alte activitati referitoare la sanatatea umana.”
In cazul in care, in cursul unui an fiscal, o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 60.000 euro si o rata a rentabilitatii de peste 30%, calculata ca raport intre profitul contabil si veniturile totale, inregistrate potrivit reglementarilor contabile aplicabile, aceasta datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul in care se inregistreaza acest caz. In sensul prezentului alineat, in cazul in care contribuabilul inregistraza pierdere contabila, se considera ca rata rentabilitatii este zero.
De asemenea, actionarii care au peste 25% la mai multe intreprinderi vor trebui sa decida carei companii i se vor aplica regulile pentru microintreprindere.
Eliminarea facilitatilor din IT
Se elimina si o parte din facilitatile fiscale. Astfel, ccutirea de impozit din IT, constructii, sectorul agricol si industria alimentara se aplica la un singur angajator/platitor, pentru veniturile brute lunare de pana la 10.000 lei inclusiv obtinute din salarii si asimilate salariilor realizate de persoana fizica in baza unui singur contract individual de munca. Partea din venitul brut lunar ce depaseste 10.000 lei nu beneficiaza de facilitati fiscale.
Taxa pe bunurile imobile si mobile
Se introduce un impozit special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, pentru:
a) persoanele fizice care au in proprietate/proprietate comuna cladiri rezidentiale situate in Romania a caror valoare impozabila calculata potrivit art. 457, individuala sau cumulata, dupa caz, depaseste 2.500.000 lei;
b) persoanele fizice si persoanele juridice care au in proprietate autoturisme inmatriculate/inregistrate in Romania a caror valoare de achizitie individuala depaseste 375.000 lei. Impozitul se datoreaza pe o perioada de 5 ani incepand cu anul fiscal in care are loc predarea-primirea autoturismului sau pentru fractiunea de ani ramasa pana la implinirea perioadei de 5 ani de la aceasta data pentru cele la care predarea-primirea autoturismului a avut loc anterior.
Modalitatea de calcul
a) in cazul proprietatilor reprezentand cladiri rezidentiale, prin aplicarea unei cote de 0,3% asupra diferentei dintre valoarea impozabila individuala sau suma valorilor impozabile individuale, dupa caz, comunicata/comunicate de catre organul fiscal local prin decizia de impunere si plafonul de 2.500.000 lei;
b) in cazul proprietatilor reprezentand autoturisme, prin aplicarea unei cote de 0,3% asupra diferentei dintre valoarea de achizitie si plafonul de 375.000 lei.
* Cititi aici proiectul integral