Grid star
companii

EUGEN TEODOROVICI ACUZA – Guvernul a lasat industria auto cu ochii in soare: “Piata auto este puternic afectata, guvernul liberal face si pentru aceasta ramura ceea ce face pentru intreaga tara, adica: nimic“. Solutiile lui Teodorovici

#Insist pentru Romania”. Asa se intituleaza programul cu care fostul ministru al Finantelor Eugen Teodorovici propune relansarea economica a Romaniei.

Spre exemplu, Eugen Teodorovici ofera o serie de solutii in ceea ce priveste piata auto din Romania. Asta in contextul in care, acuza Teodorvici, Guvernul PNL condus de Ludovic Orban (foto 1) a facut pentru aceasta ramura economica fix ceea ce a facut pentru intreaga tara, adica nimic. Concret, fostul ministru de Finante propune doua directii care sa fie abordate pentru sprijinirea industriei auto: modificarea programului Rabla si luarea masurilor pentru sprijinirea exportului. “Cred ca este OBLIGATORIU ca toate fortele politice din Romania, sa-si asume un pact economic de sprijinire a industriilor reprezentative, care ar trebui sa aiba la baza viziunea pe termen mediu si lung a programelor si politicilor fiscal-economice (si nu numai!), care sa fie aplicat cu prioritate, indiferent de partidul care este la guvernare!!”, afirma Eugen Teodorovici (foto, in vizita la fabrica Dacia).

Iata comentariul fostului ministru de Finante Eugen Teodorovici, postat pe pagina sa de Facebook:

“Insist pentru un pact economic de sprijinire si relansare a industriilor reprezentative din Romania‼️

CIFRE CHEIE INDUSTRIA AUTO ROMANIA:

Cifra de afaceri: 31 miliarde euro

Pondere in PIB: 14%

Angajati: 230.000

Pondere in exporturi: 26%

Ce reprezinta Grupul RENAULT ROMANIA?

Cifra de afaceri: 6 miliarde euro

Pondere in PIB: 3%

Angajati: 17.460

Pondere in exporturi: 7%

Investitii 2000-2019: 3,2 miliarde euro

M-am intalnit saptamana trecuta, la Mioveni, cu conducerea Dacia Renault, pentru a gasi impreuna solutii de sprijinire a industriei auto, industrie cu o pondere importanta in economie, industrie care se confrunta cu cea mai mare criza din istoria sa. Pentru Romania este cu atat mai grav cu cat industria auto este afectata si de pandemia COVID si de Brexit.

In timp ce peste 50% dintre romani declara ca nu mai sunt interesati de achizitionarea unui autoturism in acest an, iar piata auto este puternic afectata la nivel mondial, guvernul liberal face si pentru aceasta ramura a economiei ceea ce face pentru intreaga tara, adica: NIMIC!! Orban, ofera cu generozitate sprijin moral, indemnandu-i din inima pe romani sa cumpere masini produse in Romania (in timp ce ei, liberalii, din functiile lor inalte, folosesc masini fabricate ... NU, NU in Romania!!!). Sunt zero masuri sectoriale, zero initiative economice reale, dincolo de credite garantate. Ceea ce pentru industria auto este RIZIBIL‼️: cum sa oferi credite garantate de statul roman unor concerne a caror cifra de afaceri reprezinta procente bune din PIB-ul Romaniei⁉️

Am avut o discutie deschisa si pragmatica despre nevoia imediata de strategii de relansare a productiei de autoturisme si de impulsionare a vanzarilor de masini produse in Romania (inclusiv la fabrica FORD din Craiova!). O posibila solutie (imediata!) ar fi, de exemplu, modificarea programului Rabla in care criteriul pentru utilizarea acestuia sa fie gradul de poluare al automobilului.

Trebuie sa ne gandim si la programe de sprijire a exportului, pentru ca banii multi sunt in afara Romaniei. In contextul actual, aceasta masura ar veni ca un sprijin concret pentru industria de autoturisme din Romania, fapt care ar ajuta industria pe intregul lant de productie si ar securiza locurile de munca!!

Cred ca este OBLIGATORIU ca toate fortele politice din Romania, sa-si asume un pact economic de sprijinire a industriilor reprezentative, care ar trebui sa aiba la baza viziunea pe termen mediu si lung a programelor si politicilor fiscal-economice (si nu numai!), care sa fie aplicat cu prioritate, indiferent de partidul care este la guvernare!!

Fiecare loc de munca in industria auto inseamna cel putin o gospodarie care depinde de acel venit. Iar fiecare masina sau subansamblu reprezinta plus valoare adaugata, ceea ce inseamna o economie mai puternica, o balanta de comert mai echilibrata si, implicit, venituri mai mari la buget. De asta spun ca o viziune pentru industria auto reprezinta, de fapt, cu adevarat o viziune pentru Romania.

Dar asta este prea mult sa inteleaga niste amatori, precum cei aflati acum la guvernare (si nu numai!)‼️"

P.S. Inteleg ca a fost mare suparare in 'conducerea' interimara (nu este clar a cui conducere!) pentru ca mi-am 'permis' sa ma preocup de soarta unei industrii locale si nationale, de care depind locurile de munca nu doar ale celor care locuiesc in judetele Arges si Dolj, dar si din restul tarii, direct sau indirect, intr-o mare masura. Oricum, cu voia dar mai ales fara voia 'conducerii' interimare, voi prezenta impreuna cu patronatele si sindicatele din industria auto din Romania, un Program de masuri concrete, atat pentru sprijinirea productiei dar si a exportului de autoturisme‼️

#insistpentruRomania
#insistpentruromani
#insistpentruindustriaauto”

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani