GRIJA MARE LA MARCI – Ce trebuie sa faca antreprenorii ca sa-si protejeze marcile in noul context legislativ
18 August 2020 17:16 Valentin Busuioc 1513Antreprenorii care sunt proprietari de marci trebuie sa fie cu atat mai precauti acum, cu cat cadrul legislativ a devenit mai restrictiv.
Mai exact, in iulie a intrat in vigoare Legea nr. 112/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice. Noua reglementare ii permite Oficiului National pentru Inventii si Marci (OSIM) sa examineze la inregistrarea unei marci doar motivele absolute de refuz precum lipsa distinctivitatii, descriptivitatea, etc., nu si motivele de refuz relative (cum ar fi faptul ca marca noua este identica cu una anterioara), scrie Lumea Marcilor.
Drept urmare, este posibila inregistrarea unei marci identice cu una deja existenta, pentru produse sau servicii din aceeasi clasa NISA, daca titularul marcii anterioare nu urmareste noile marci care se doresc a fi inregistrate la nivel national.
In acest context, Mihai Betelie – managerul agentiei de proprietate industriala Rompatent Design – recomanda parcurgerea lunara a Buletinelor Oficiale nationale in care se publica toate cererile de marca, in vederea identificarii cererilor de marca identice sau asemanatoare cu marcile din portofoliul companiei.
In vechea reglementare (cea dinainte de 12 iulie 2020), prima cale de atac era cea a opozitiei, exercitarea ei fiind posibila intr-un termen de doua luni de la publicarea cererii de marca, iar daca acest termen se pierdea, mai exista posibilitatea caii de atac a contestatiei, valabila in termen de 30 de zile de la publicarea deciziei de admitere la inregistrare a marcii. Pe de alta parte, conform noii reglementari, daca marcile trec de examinarea de fond realizata de catre OSIM, acestea sunt admise la inregistrare. Titularii de marci se pot opune cererilor noi de marca, avand disponibila acum opozitia, singura cale de atac. Aceasta se poate realiza in termen de doua luni de la publicarea deciziei de admitere a marcii.
* Cititi aici, pe Lumea Marcilor, mai multe recomandari pentru proprietarii de marci