GOOGLE, ACUZAT DE SPIONAJ – Gigantul american Google a fost dat in judecata pentru incalcarea vietii private a utilizatorilor. I se cer daune de 5 miliarde de dolari

599

sursa foto: bestcompanyseo.info

Naravurile de tipul Big Brother ar putea costa scump corporatia Google. Gigantul american a fost dat in judecata pentru incalcarea vietii private a internautilor, fiindu-i cerute daune de 5 miliarde de dolari.

Intr-un proces colectiv initiat in SUA in data de 2 iunie 2020 in San Jose (California), Google si Alphabet (detinatorul sau) au fost actionate in instanta sub acuzatia de colectare si exploatare a datelor personale chiar si cand utilizatorii navigheaza pe Internet in asa-zisul mod „incognito”.

Oameni de pe tot globul sunt alarmati si ingrijorati de faptul ca zvonistica se poate transforma in realitate, ei acuzand ca le este violata intimitatea prin interceptarea, colectarea si exploatarea comunicarilor personale de catre gigantul Google sau clientii acestuia, de care internautii au ajuns sa fie tot mai dependenti.

BBC relateaza ca procesul colectiv a pornit de la plangerile a milioane de utilizatori care au accesat modul privat („incognito”) al Google incepand cu data de 1 iunie 2016.

Chiar daca Google da asigurari ca modul „incognito” ofera protectia initimitatii utilizatorilor (astfel incat sa nu poata fi urmarita istoria site-urilor accesate de acestia), lucrurile nu ar sta chiar asa. Mai exact, site-urile vizitate de pe browserul Google Chrome si chiar entitati terte pot folosi cu usurinta instrumente precum Google Analytics pentru a urmari cautarile utilizatorilor din navigatorul Google Chrome, chiar si atunci cand este folosit modul privat. Pe scurt: utilizatorii devin vulnerabili.

Pe de alta parte, Google neaga vehement acuzatiile, motivand ca este binecunoscut faptul ca de fiecare data cand se deschide o fila noua, site-urile web colecteaza informatii despre activitatea celui care navigheaza si nu este nimic rau si ilegal in asta, ci dimpotriva – ii ajuta pe proprietarii site-urilor sa evalueze mai bine performanta continutului, a produselor, a marketingului etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *