FINANTELE UMBLA LA E-FACTURA IN URMA RECLAMATIILOR – Programul care le-a dat mari batai de cap romanilor a fost actualizat. S-a introdus functia de autofacturare. Iata ce se schimba
Modificari la e-factura, sistemul de facturare electronica ce functioneaza extrem de greoi, dupa cum au reclamat foarte multi utilizatori. Dupa numeroase reclamatii, ministerul de Finante condus de Marcel Bolos (foto) a umblat la program.
Astfel, au fost efectuate o serie de actualizari la nivelul sistemului, dintre care cea mai importanta este introducerea functiei de autofacturare, care ofera posibilitatea de a trimite facturi in numele furnizorului, aceasta schimbare fiind solicitata de antreprenori.
Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesarii sistemului in situatiile in care au loc lucrari de mentenanta la nivelul Spatiului Privat Virtual. In acest sens au fost identificate operatiunile tehnice necesare astfel incat contribuabilii sa poata utiliza e-Factura in mod normal, chiar si in perioadele in care sunt in desfasurare lucrarile de mentenanta.
Ministerul de Finante mai anunta ca furnizorii de servicii de contabilitate au cerut sa poata filtra facturile in baza anumitor criterii specifice. Aceasta facilitate a fost introdusa printr-o modificare la apelul de lista facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.
Iata anuntul ministerului de Finante:
“Ministerul Finantelor continua eforturile de imbunatatire a sistemului e-Factura, prin colaborarea stransa cu firmele care ofera servicii de contabilitate si cu reprezentantii mediului de afaceri.
In acest sens, au fost efectuate o serie de actualizari la nivelul sistemului, dintre care cea mai importanta este introducerea functiei de autofacturare, care ofera posibilitatea de a trimite facturi in numele furnizorului.
Aceasta schimbare vine in intampinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o functionalitate solicitata de antreprenori in cadrul discutiilor cu expertii MF/ANAF.
Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesarii sistemului in situatiile in care au loc lucrari de mentenanta la nivelul Spatiului Privat Virtual. In acest sens, echipa CNIF a identificat operatiunile tehnice necesare astfel incat contribuabilii sa poata utiliza e-Factura in mod normal, chiar si in perioadele in care sunt in desfasurare lucrarile de mentenanta.
'Am luat foarte in serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultatile intampinate in timpul lucrarilor de mentenanta. In consecinta, echipa noastra a intervenit pentru a gasi solutii si a asigura ca e-Factura ramane accesibila si functionala in orice moment. Pe aceasta cale incurajez contribuabilii in continuare sa semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Asa am ajuns sa implementam si autofacturarea, dar si sa efectuam o serie de corectii la aplicatia de completare oferita gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continua sa colaboreze strans cu reprezentantii platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia intre tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discutii", a explicat ministrul Marcel Bolos.
Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate au cerut sa poata filtra facturile in baza anumitor criterii specifice. Aceasta facilitate a fost introdusa printr-o modificare la apelul de lista facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.
Amintim ca Ministerul Finantelor a anuntat ca din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat in sistemul e-Factura.
In contextul implementarii cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 in relatia business-to-business (B2B), pana in prezent, peste 18 milioane de facturi au fost inregistrate cu succes in sistemul e-Factura, in valoare totala de 75 miliarde de lei.
Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.
Noi webinarii, organizate in luna februarie
Pentru a eficientiza interactiunea cu utilizatorii finali, in zilele 7 si 8 februarie sunt organizate noi webinarii in care se pot adresa orice nelamuriri si primi raspunsuri din partea expertilor din Agentia Nationala de Administrare Fiscala/Centrul National pentru Informatii Financiare.
Pana in prezent, alte patru astfel de cursuri online au fost organizate, pentru toate fiind atinsa capacitatea maxima de inscriere de 1.000 persoane.
Implementarea e-Factura
Reamintim ca in situatia in care sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu este functional timp de minimum 24 de ore, obligatia de transmitere prevazuta la art.10 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului.
Termenul-limita pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii sau prestarii in Romania, in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile lucratoare de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
In perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu se sanctioneaza”.