Grid star
companii

FACTURILE LA ENERGIE – ANPC a aplicat amenzi de 450.000 lei. Ce au descoperit comisarii: “Majorarile succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificari legislative”

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a dat amenzi furnizorilor din energie in valoare de 450.000 de lei, printre neregulile depistate numarandu-se si faptul ca nu a fost aplicata plafonarea si compensarea preturilor incepand cu 1 noiembrie 2021.


In perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din intreaga tara, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre acestia, constatandu-se abateri. Autoritatea anunta ca au fost aplicate sanctiuni contraventionale in valoare de 450.000 lei, la care s-au adaugat patru propuneri de incetare a practicilor comerciale incorecte in raport cu consumatorii si masura recalcularii tuturor  facturilor care nu respecta prevederile legii.

Cele mai importante abateri constatate de catre comisarii ANPC:

-nu a fost aplicata plafonarea si compensarea preturilor conform OUG118/2021 incepand cu  01.11.2021;
-tabelul privind consumul energie electrica, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinta, inclusiv marja de 10%;
-informarile privind compensarea facturilor de energie electrica si gaze naturale, transmise clientilor, nu contin elementele din care este compus pretul la care se aplica compensarea;
-practica comerciala incorecta: majorarile succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificari legislative.

Iata comunicatul ANPC:

“Primele rezultate ale Comandamentului pentru Energie - structura special creata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), aflata sub directa coordonare a presedintelui institutiei, Mihai Culeafa, si a directorului general Paul Anghel contureaza modul in care unele companii furnizoare de energie electrica si gaze naturale pentru consumatori persoane fizice, le respecta acestora drepturile, dar si legislatia in vigoare. 
 
Astfel, pana in acest moment, adica in perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din intreaga tara, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre acestia, constatandu-se abateri. 
 
Au fost aplicate sanctiuni contraventionale in valoare de 450.000 lei, la care s-au adaugat 4 propuneri de incetare a practicilor comerciale incorecte in raport cu consumatorii si masura recalcularii tuturor  facturilor care nu respecta prevederile legii.

Operatorii economici verificati pina in acest moment, fara a fi controlate inca toate de puctele de lucru ale fiecaruia, au fost:

-CEZ VANZARE SA 
-DISTRIGAZ SUD RETELE 
-ENGIE ROMANIA
-RCS & RDS SA
-ENEL ENERGIE MUNTENIA
-ELECTRICA FURNIZARE SA
-DIGI ENERGY
-PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL
-E.ON ENERGIE ROMANIA SA
-EURO SEVEN INDUSTRY SRL
-RESTART ENERGY ONE SRL
-GAZ VEST
-MEGACONSTRUCT SA
-GAZMIR IASI SRL
-GRENERG SRL
-RES ENERGY SOLUTIONS SA
-DISTRIGAZ VEST SA
-CPL CONCORDIA ROMANIA SRL
-CIS GAZ SA
-SPEAKOVER ROMANCE SRL
-PREMIER ENERGY SRL
-GAZ NORD EST HARLAU
-PRISMA SERV COMPANY SRL
-GAZ EST SA
-PRISMA GAZ SRL
-MVM TRADE ENERGY PLUS SRL
-NOVA POWER
-ELECTRIC & GAZ POWER TRADE SRL
-SST GROUP TRANSILVANIA SRL
-NORD GAZ SRL

Dintre cele mai importante abateri constatate de catre comisarii ANPC:

-nu a fost aplicata plafonarea si compensarea preturilor conform OUG118/2021 incepand cu  01.11.2021
-tabelul privind consumul energie electrica, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinta, inclusiv marja de 10%
-informarile privind compensarea facturilor de energie electrica si gaze naturale, transmise clientilor, nu contin elementele din care este compus pretul la care se aplica compensarea
-nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, 
-nerespectarea termenului de raspuns la solicitarile petentilor de incheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrica si gaze naturale, punand consumatorii in situatia de a nu cunoaste statusul contractului o perioada de pana la 60 de zile.
-contractele emise nu contin pretul serviciilor din pretul gazului, doar pretul total, astfel incat consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensarii acordate
-diferente de pret intre 2 notificari privind pretul emis de operatorul economic unui consummator
-impiedicarea, sub orice forma a comisarilor ANPC de a exercita atributiile de serviciu: nerespectarea termenului de raspuns;
-procedura nesigura: operatorul economic nu s-a asigurat ca notificarile privind majorarile de pret au fost primite de consumatori;
-practica comerciala incorecta: majorarile succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificari legislative.
 
Comandamentul pentru Energie isi continua verificarile pana pe data de 31 martie 2022. 
In aceasta perioada, in cazul in care constata nereguli la facturile de energie electrica si gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamatie online sau in scris (prin posta sau predare personala la sediile Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor, ale caror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).
Totodata, pentru sesizari, ANPC a pus la dispozitia consumatorilor din toata tara un numar de telefon si o adresa de e-mail dedicate. 
Acestia sunt invitati  sa apeleze numarul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, intre orele 8.00-16.00 sau sa acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro".

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani