DONATII ANONIME DE PESTE 50 DE MILIOANE DE DOLARI IN CRIPTOMONEDA – Noua generatie de multimilionari cripto schimba regulile in „aristocratia” filantropiei clasice

1119

In 2021, utilizatorii cripto au fost nominalizati ca fiind cei mai caritabili investitori de pe planeta, scrie Pat Duffy, co-fondator al platformei de The Giving Block, care a colectat anul acesta donatii de peste 50 de milioane de dolari in criptomoneda. Criptofilantropia este un trend in crestere, explica Pat Duffy intr-un articol publicat de CoinDesk, in mare parte pentru ca donatorii prefera sa isi pastreze anonimatul, iar „pretul” caritatii in sistemul clasic oferit de organizatiile non-profit de profil este expunerea datelor personale.

Pat Duffy, autorul articolului publicat de coindesk.com, a creat The Giving Block impreuna cu co-fondatorul Alex Wilson in 2018, dezvoltand solutii pe care organizatiile caritabile, universitatile si alte organizatii nonprofit le folosesc pentru a strange de fonduri in criptomonede. El arata ca evenimentul #CryptoGivingTuesday lansat de The Giving Block pe retelele de socializare a adus milioane de euro in criptomonede, bani donati la peste 1.000 de organizatii caritabile in timpul uriasei campanii de strangere de fonduri cripto de la finalul lunii noiembrie 2021.

The Giving Block a strans milioane de dolari pentru organizatii caritabile care accepta donatii in Bitcoin, Ether si alte criptomonede. Anul acesta, ne-am propus sa strangem 100.000.000 USD in donatii cripto pentru organizatii caritabile. Pana in prezent, am strans peste 50.000.000 USD si am fost coplesiti de generozitatea comunitatii cripto. Deoarece donatia medie de criptomonede facuta organizatiilor caritabile pe platforma noastra in acest an este de 10.000 USD, obiectivul nostru #BagSeason este de a convinge 5.000 de donatori cripto sa faca un cadou criptografic de 10.000 USD Fondului pentru Adoptie Cripto, Fondurilor Cause sau organizatiilor caritabile individuale”, se arata pe site-ul platformei pentru actiuni caritabile The Giving Block.

Pat Duffy explica in continuare ca acesti donatori (pe care ii numeste „Loud Crypto Donors”) – cu conturile lor de Twitter, streamurile live, NFT-urile si anunturile de parteneriat – sunt una dintre cele mai puternice forte din spatele adoptarii mainstream a criptomonedelor in materie de donatii.

Dar acesti donatori cripto puternici sunt doar o parte din imagine. In culise, Crypto Donors privati castiga razboiul linistit pentru drepturile de confidentialitate ale donatorilor in sectorul nonprofit. Faptul ca cineva le ofera o platforma de strangere de fonduri cripto, vreau sa va spun de ce conteaza asta… foarte mult”, scrie Pat Duffy.

Criptofilantropii vor sa le fie respectata confidentialitatea

Co-fondatorul The Giving Block explica in continuare ca strangerea de fonduri costa organizatiile non-profit mult timp, energie si bani (si apoi donatori care se supara pe anumite cheltuieli ale ONG-urilor).

Inainte de a intra in cripto, am lucrat in sectorul nonprofit. Am invatat multe despre ceea ce ii determina pe donatori sa ofere bani ONG-urilor. De asemenea, am aflat despre un concept magic numit ‘administrarea donatorilor’, care presupune folosirea datelor donatorilor pentru a-i determina pe acestia sa dea mai mult si mai des. Administrarea donatorilor este importanta pentru organizatiile nonprofit. Folosirea datelor pentru a viza donatorii existenti este un lucru mai usor decat a castiga altii noi”, spune Pat Duffy.

Cele peste 1.000 de organizatii nonprofit cu care acesta a lucrat direct par sa foloseasca aceste date in mod etic, mai spune Duffy. Cei mai multi pur si simplu colecteaza datele personale de teama sa nu accepte o donatie ISIS in necunostinta de cauza, glumeste autorul.

ONG-urile obisnuiesc sa colecteze datele personale ale donatorilor si sa evalueza „cati bani ar avea”

Aceasta desi a te astepta ca organizatiile nonprofit sa prinda ISIS cu formularele lor de donator este ca si cum te astepti ca barista Starbucks sa prinda cardurile de credit furate inainte ca Visa sa poata face acest lucru. Drept urmare, industria nonprofit si-a dezvoltat un apetit urias pentru datele dvs. personale, colectandu-le si folosind companii de ‘screening’ (care au devenit unele dintre companiile cu cea mai rapida crestere din sector) pentru a le compara cu bazele de date in crestere si pentru a determina cati bani ati avea”, dezvaluie co-fondatorul The Giving Block.

Pentru o organizatie nonprofit care incearca sa stranga fonduri in mod eficient, aceste tipuri de servicii sunt considerate a fi indispensabile, ajutandu-le sa-si creasca bugetele si impactul. Astazi, majoritatea marilor organizatii de caritate nu accepta cadouri anonime, deoarece aceasta este norma.

Dar daca sunteti ca mine, probabil ca nu va place ideea ca informatiile personale pe care le puneti intr-un formular de donatie sa ajunga in fermele de servere concepute pentru a va „‘upraveghea’ sa fiti mai generosi – chiar daca este pentru o cauza grozava. In plus, capacitatea de a dona catre organizatii de caritate in mod anonim da putere donatorilor sa sustina o cauza importanta fara teama de persecutie”, argumenteaza Duffy.

Desi interesul pentru Crypto Philanthropy (Criptofilantropie) a crescut in acest an, acesta exista de ani de zile. Primul val major al Crypto Philanthropy a devenit vizibil dupa ce un donator privat a creat Fondul Pineapple, oferind 55 de milioane de dolari in Bitcoin catre 60 de organizatii caritabile. Donatorul privat criptografic din spatele fondului Pineapple a impins zeci de organizatii nonprofit sa accepte donatii anonime pentru prima data, iar multe dintre acestea au primit donatii de mai multe milioane de dolari care au fost transformatoare pentru organizatii.

Donatorii cripto vor sa ramana anonimi pentru ca stirea ca au devenit multimilionari sa nu le distruga viata

In plus, in 2021, preturile criptompnedelor au atins maxime istorice, iar milioane de investitori cripto invata despre avantajele fiscale ale donarii de cripto pentru prima data. Acest lucru a adus milioane de dolari in sectorul nonprofit de la donatorii cripto privati.

In octombrie 2021, un donator si-a luat angajamentul Crypto Giving in mod anonim inainte de a dona 3,5 milioane de dolari in Ether (ETH) catre Médecins Sans Frontières (MSF). Motivul pentru care acest donator dorea anonimatul nu a fost la fel de incarcat emotional ca in alte cazuri, dar a fost din nou o experienta umana interesanta. Donatorii au facut bani din cripto – multi bani – pentru prima data in viata lor.
Pana in prezent, traisera o viata linistita si doreau sa ramana asa. Nu au fost dispusi sa riste sa-si impartaseasca identitatea cu o organizatie nonprofit a carei echipa de marketing ar putea arunca accidental cadoul in planul lor social si, printr-un tweet, sa schimbe pentru totdeauna felul in care prietenii si familia lor i-au tratat. Au venit la noi, au donat anonim, au scris o scrisoare frumoasa despre MSF care a lasat echipa noastra in lacrimi, apoi a disparut”, povesteste Duffy.

Din 2018, The Giving Block a impartasit povestile (de-identificate) ale acestor donatori criptografici privati cu organizatiile nonprofit pe care le deserveste. Drept urmare, peste 90% dintre organizatiile nonprofit cu care colaboreaza lasa optiunea anonima activata in widget-ul platformei, in ciuda faptului ca oricare dintre ele o poate dezactiva in orice moment. Drept urmare, criptografia aduce drepturi de confidentialitate donatorilor, deoarece unele dintre cele mai mari ONG-uri nonprofit accepta donatii anonime pentru prima data pentru a profita de tendinta cripto, mai explica autorul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

liternet