DIGITALIZAREA A ATINS COTE MAXIME – Clientii ING Bank Romania au fost izolati in offline, dar mai prezenti ca oricand in online. Operatiunile financiar-bancare au crescut cu 144%, mai mult decat intr-o perioada normala

764

Pandemia a schimbat paradigma si modul de gandire, atat al organizatiilor, cat si al utilizatorilor. Astfel, ING Bank Romania si-a mutat clientii in online prin serviciul Home’Bank. Pe acest serviciu s-a constatat o crestere a numarului de conturi de economii deschise cu 144% mai mult in lunile aprilie – iunie 2020, decat in perioada similara a anului 2019.

Un factor important in stimularea alegerii acestei optiuni l-a reprezentat si lansarea “Round Up”, o solutie de economisire ce permite rotunjirea tranzactiilor. Totodata, s-a remarcat o crestere cu 24% a sumelor detinute de clientii ING in conturile de economii si in conturile curente, fata de luna mai 2019, dupa cum relateaza ING intr-un comunicat.

Telefonul mobil a batut de departe toate gadgeturile, acesta fiind cel mai des folosit pentru accesarea produselor aflate in portofoliul bancii. Drept urmare, s-a estimat un procentaj de 44% din totalul creditelor de nevoi personale ce au fost accesate in Home’Bank.

In acelasi timp, peste 50% dintre fondurile mutuale de investitii au fost deschise in platforma de Internet Banking de catre clientii bancii, in perioada cea mai critica a starii de urgenta, respectiv de alerta.

Datele ING arata concret faptul ca un numar de aproximativ 50.000 de clienti noi si-au activat contul de ING Home’Bank, in intervalul martie – mai. Totodata, s-a remarcat faptul ca dintr-un numar de 1,4 milioane de clienti proveniti din zona Retail, aproximativ 1 milion folosesc in mod activ aplicatia ING Home’Bank.

Pe acelasi palier, tranzactiile e-commerce au crescut cu 27%, in intervalul exact 16 martie – 15 mai 2020, comparativ cu perioada omoloaga a anului 2019. Adica, cu aproximativ 20%. Pe 10 aprilie 2020 a fost inregistrat un numar record de tranzactii online. Mai exact: 250 de mii de tranzactii efectuate, mai reiese din comunicatul ING, publicat luni, 27 iulie 2020.

Javier Montes Pita, Head of Retail ING Bank Romania, a declarat:

„Modelul nostru de business a promovat constant banking-ul digital, astfel incat clientii nostri sa poata accesa produsele si serviciile noastre de oriunde si oricand. In ultimele luni, sanatatea si siguranta clientilor nostri a fost in centrul preocuparilor noastre. Astfel, i-am incurajat sa utilizeze canalele digitale pentru a-si administra cheltuielile si pentru a comunica cu noi. Asa a rezultat campania #StayAtHome’Bank. In continuare, ne propunem sa ramanem aproape de clientii nostri si sa le oferim o experienta personala, simpla si smart. In completarea produselor si serviciilor existente, suntem increzatori, in special, ca solutii precum Round Up sau noul curs valutar preferential extrem de avantajos vor reprezenta o diferenta semnificativa pentru clientii nostri.”

Iata comunicatul ING Bank Romania:

In contextul generat de pandemia COVID-19, romanii, inclusiv clienții ING Bank Romania, au utilizat mai frecvent canalele digitale pentru realizarea operatiunilor financiar – bancare de care au avut nevoie. Numarul conturilor de economii deschise de catre clientii ING prin platforma Home’Bank a crescut cu 144% in al doilea trimestru din 2020 in raport cu aceeasi perioada din 2019, majorarea fiind stimulata si de lansarea noii solutii de economisire Round Up, care permite rotunjirea tranzactiilor. Sumele detinute de clientii ING in conturile de economii si conturile curente au crescut cu 24% comparativ cu luna mai 2019.

Clientii ING Bank Romania si-au folosit mai des telefonul mobil pentru accesarea produselor din portofoliul bancii. Asadar, aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate in Home’Bank, iar peste 50% dintre fondurile mutuale de investitii au fost deschise in platforma de internet banking de catre clientii bancii in perioada de izolare.

„Modelul nostru de business a promovat constant banking-ul digital, astfel incat clientii nostri sa poata accesa produsele si serviciile noastre de oriunde si oricand. In ultimele luni, sanatatea si siguranta clientilor nostri a fost in centrul preocuparilor noastre. Astfel, i-am incurajat sa utilizeze canalele digitale pentru a-si administra cheltuielile si pentru a comunica cu noi. Asa a rezultat campania #StayAtHome’Bank. In continuare, ne propunem sa ramanem aproape de clientii nostri si sa le oferim o experienta personala, simpla si smart. In completarea produselor si serviciilor existente, suntem increzatori, in special, ca solutii precum Round Up sau noul curs valutar preferential extrem de avantajos vor reprezenta o diferenta semnificativa pentru clientii nostri”, a declarat Javier Montes Pita, Head of Retail ING Bank Romania.

In perioada starii de urgenta, cu peste 95% dintre angajatii din sediul central lucrand de acasa, ING Bank a continuat sa aduca imbunatatiri aplicatiei de mobile banking, potrivit feedback-ului primit de la clienti si a facut tranzitia catre o tehnologie nativa, care aduce o performanta sporita si o mai buna experienta de utilizare. Noile actualizari au inclus modul de autentificare instantaneu pe dispozitivele inregistrate, dar si un meniu usor de navigat, care asigura o vizibilitate foarte buna asupra tuturor optiunilor disponibile. Mai multe optiuni si facilitati vor putea fi accesate in perioada urmatoare, aceasta reprezentand doar o prima etapa dintr-un proces amplu de transformare a aplicatiei Home’Bank.

Din 1,4 milioane de clienti din segmentul de Retail, aproximativ un milion folosesc activ Home’Bank. Aproape 50.000 de noi clienti si-au activat contul de ING Home’Bank in perioada martie – mai. In ceea ce priveste gradul de utilizare, in primele cinci luni din 2020, clientii ING au generat un trafic de peste 79,9 milioane de sesiuni si au efectuat aproximativ 19,8 milioane de tranzactii, dintre care mai mult de 90% au provenit de pe dispozitive mobile.

Totodata, numarul de tranzactii e-commerce intre 16 martie si 15 mai s-a majorat cu 27% comparativ cu aceeași perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta o rata normala de crestere in raport cu anul precedent, insa valoarea acestora a crescut cu aproximativ 20%. Ziua in care s-au inregistrat cele mai multe tranzactii in randul clientilor ING Bank Romania a fost 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzactii online.

Categoria FMCG, reprezentata in special de supermarket-uri a beneficiat, in mod previzibil, de cea mai mare crestere in materie de vanzari. Asadar, desi numarul tranzactiilor a scazut in perioada starii de urgenta, valoarea totala a acestora a crescut, generand o crestere de pana la 50% a valorii medii a unui bon de cumparaturi pentru clientii ING Bank Romania.

Pe locul doi, sectorul de redecorare a locuintei (mobilier, amenajari interioare, materiale de constructii) a inregistrat o crestere de 23% la mijlocul lunii martie, comparativ cu mediile saptamanale ale lunii februarie, intrucat clientii ING au avut nevoie sa isi optimizeze spatiul pentru a lucra de acasa sau pentru a-si petrece timpul mai confortabil.

La polul opus, cea mai afectata categorie a fost cea a calatoriilor, unde volumul total saptamanal al sumelor cheltuite a scazut cu pana la 96% comparativ cu media saptamanala din februarie pentru bilete de avion, agentii de turism si hoteluri. De asemenea, cheltuielile asociate categoriei transport au inregistrat scaderi semnificative, de pana la 80% pentru inchirierile de masini si transportul in comun.

Tranzactiile in sectorul reprezentat de restaurante si fast food au scazut cu pana la 90% in ultimele doua saptamani din martie fata de media saptamanala a lunii februarie. Clientii ING au preferat sa foloseasca aplicatiile de livrare de mancare, care au avut cresteri de pana la 100% in lunile martie si aprilie, in raport cu luna februarie.

Subcategoria reprezentata de filme, cinematografe, teatre si jocuri a inregistrat o usoara scadere la inceputul starii de urgenta, insa ulterior a revenit la acelasi nivel din perioada anterioara, ca urmare a utilizarii mai accentuate de catre clientii ING a platformelor de streaming. Subcategoria de muzica este singura care a inregistrat cresteri constante incepand cu a doua jumatate a lunii martie, cresteri generate de aplicatiile pentru muzica.

Misiunea ING este aceea de a-i sustine pe oameni sa fie cu un pas inainte, in viata si in afaceri.”

1 comentariu la “DIGITALIZAREA A ATINS COTE MAXIME – Clientii ING Bank Romania au fost izolati in offline, dar mai prezenti ca oricand in online. Operatiunile financiar-bancare au crescut cu 144%, mai mult decat intr-o perioada normala

  1. Ca sa duca pana la capat misiunea de a-i sustine pe oameni (si ca sa fie mereu cu un pas inaintea lor), le face o bucurie celor care au tupeul sa economiseasca sau sa faca avere din dobanzi. In 26 iunie ne anunta printr-un e-mail ca: „Dobânda pentru sumele din contul tău ING Economii se va modifica de la 1% pe an la 0,7% pe an, începând cu 1 septembrie 2020”. (…) „În cazul în care nu eşti de acord cu aceste modificări, ai dreptul de a închide contul ING Economii în orice ING Office sau sunând la My’Line, până la data indicată mai sus, imediat şi fără perceperea unor costuri suplimentare”. No comment.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

liternet