DESFIINTAREA CFR MARFA – Sef din Parlament confirma intentia guvernului de dreapta- “Planul monstruos a fost devoalat”

865

sursa foto: facebook cfr marfa

Pesedistul Ciprian Serban, seful Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor, confirma intentia guvernului PNL-USR-PLUS-UDMR cu privire la desfiintarea CFR Marfa.
Reamintim ca luna trecuta, CFR Marfa lua in calcul disponibilizarea a 1.400 de salariati pana la finele anului, potrivit proiectului de Hotarare privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2021 al companiei, pus in dezbatere publica (click aici pentru a citi).

Revenind la Ciprian Serban, acesta spune intr-o postare pe Facebook ca “planul monstruos al guvernului de dreapta” a fost devoalat de Comisia Europeana, care confirma angajamentul autoritatilor romane de a desfiinta CFR Marfa prin transferarea a 23% din materialul rulant catre societatea, la care statul roman detine 98% din actiuni, Rofersped SA, urmand ca aceasta sa fie privatizata.

Concedieri din iulie

Potrivit presedintelui Comisiei de Transporturi, din cei 4.814 angajati, cat are in prezent CFR Marfa, 1.400 vor fi concediati incepand cu 5 iulie 2021. Dintre acestia, doar 8% vor fi concediati din personalul administrativ. Marea parte a personalului care urmeaza sa fie concediat reprezinta exact personalul productiv din centrele zonale si reprezinta 30% din totalul angajatilor CFR Marfa, spune Serban.

Iata postarea facuta de Ciprian Serban:

“Concediem, inchidem, distrugem, lichidam sau vindem. Aceasta este deviza guvernarii de coalitie, PNL-USR PLUS-UDMR.
Astazi, vorbim despre CFR Marfa. Planul monstruos al guvernului de dreapta a fost devoalat de Comisia Europeana, care confirma angajamentul autoritatilor romane de a desfiinta CFR Marfa prin transferarea a 23% din materialul rulant catre societatea la care statul roman detine 98% din actiuni, Rofersped SA, urmand ca aceasta sa fie privatizata.
CFR Marfa va transfera catre Rofersped SA o parte din patrimoniu sub forma de majorare de capital, dar si o parte dintre contracte. Rofersped SA va prelua doar 41% din volumul transportat de CFR Marfa, restul contractelor fiind cedate deliberat catre competitorii privati.
Niciun angajat al CFR Marfa nu va fi transferat la Rofersped, care isi va cauta personal pe piata muncii!
Din cei 4.814 angajati, cat are in prezent CFR Marfa, 1.400 vor fi concediati incepand cu 5 iulie 2021. Dintre acestia, doar 8% vor fi concediati din personalul administrativ. Marea parte a personalului care urmeaza sa fie concediat reprezinta exact personalul productiv din centrele zonale si reprezinta 30% din totalul angajatilor CFR Marfa.

Iata ce spune un pasaj din scrisoarea Comisiei Europene:

‘Conform planului de recuperare actualizat, o parte din activele recuperate in natura de la beneficiar, CFR Marfa, ar fi transferate ulterior unei alte companii, Rofersped, in schimbul capitalului propriu. Aceste active includ 22% din vagoanele CFR Marfa si 27% din locomotivele sale, in medie 23% din materialul rulant al companiei CFR Marfa.
Autoritatile romane au explicat ca niciun angajat nu ar fi transferat direct de la CFR Marfa la Rofersped, care si-ar angaja personalul de pe piata.
Planul de recuperare actualizat estimeaza ca dimensiunea fortei de munca a Rofersped s-ar situa la 55% din numarul angajatilor CFR Marfa.
Rofersped nu ar primi contracte de la CFR Marfa, ci si-ar crea portofoliul propriu de clienti. In acest scop, Rofersped ar transmite oferte noi catre 23 din cei aproximativ 256 de clienti ai CFR Marfa (9%).
Acesti 23 de clienti reprezinta aproximativ 41% din volumul de marfa al CFR in 2019 si aproximativ 60% din cifra de afaceri din acelasi an.
Serviciile Comisiei saluta clarificarile furnizate de autoritatile dvs. in acest sens si le considera a fi un alt pas in directia corecta’.

Documente tinute la secret

Programul de Reorganizare si Restructurare a CFR Marfa, un document de o importanta covarsitoare si pentru personalul companiei si ca impact in economie, ramane un document secret, la care au acces doar cativa favorizati ai ministrului Drula.
Planul National de Redresare si Rezilienta, cel tinut la fel de secret de Guvernul Citu, este folosit drept instrument de distrugere a ultimelor active de stat si este un fals motiv pentru privatizari fortate si mascate.
Acum, este cat se poate de clar ca guvernul PNL-USR PLUS-UDMR si-a luat angajamente secrete in fata Uniunii Europene!
Angajamente in care Romania este saracita, imbolnavita, analfabetizata, distrusa si vanduta pe doi bani!

Promisiuni fara acoperire

Este simplu sa distrugi! Solutiile de salvarea a companiilor de stat, a economiei nationale sunt mult prea greu de gasit de actualii guvernanti, iar la ministrul Drula acestea nici nu intra in discutie. A spus-o foarte clar la recentele discutii din Comisia pentru transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor, cand a demonstrat ca nici nu stie nimic din ce se intampla in Ministerul Transporturilor si nici nu vrea sa stie. Public, face promisiuni fara acoperire, nu are o strategie si nici un plan concret, viabil pentru dezvoltarea si modernizarea domeniului pe care il pastoreste. In schimb, in spatele usilor inchise, ministrul Drula pregateste indeplinirea misiunii USR, care este clara si evidenta: ‘distrugem, inchidem, vindem’.

USR nu are tara, nu are credinta, nu are decat un singur tel – distrugerea Romaniei!
Adevarul iese intotdeauna la iveala: iata de ce #GuvernulPNLUSRPLUSUDMR ascunde adevaratul Plan National de Redresare si Rezilienta al Romaniei!
Asa isi mascheaza cele mai mari tunuri. Nu sunt capabili si nici nu vor sa vina cu proiecte viabile pentru Romania, pentru ca nu ar mai ramane nimic pentru ei. Asa ca, ascund adevarul si de romani, si de Comisia Europeana in fata careia isi iau angajamente secrete intemeiate pe propriile interese. Comisia Europeana, insa, cere explicatii si date clare.
Astazi, vorbim de CFR Marfa. Maine, s-ar putea sa vorbim de CFR Calatori, de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, de Tarom, de Posta Romana, de orice alta companie valoroasa la care statul roman detine actiuni si prezinta interes pentru orice competitor strain. Ca asa intelege USR sa sustina capitalul roman. Distrugandu-l si vanzandu-l pe bucati”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *