CUMPARATURILE ONLINE IN ROMANIA N-AU FANI CA IN ALTE TARI - Mai putin de 50% dintre utilizatorii de internet au apelat la aceasta metoda. Imbracamintea, incaltamintea si accesoriile, cele mai achizitionate produse (Document)
Romania se afla printre tarile cu cel mai mare procent de crestere a cumparaturilor online in randul utilizatorilor de internet in ultimii cinci ani, insa, cu toate acestea, se afla inca la coada clasamentului, alaturi de Bulgaria.
Potrivit Eurostat, cumparaturile online continua sa creasca in Uniunea Europeana, iar in cele 12 luni din 2021, 90 % dintre persoanele cu varste cuprinse intre 16 si 74 de ani din UE utilizasera internetul, dintre care 74 % cumparasera sau comandasera bunuri sau servicii pentru uz personal. Cumparaturile online au crescut cu 1 punct procentual (pp) comparativ cu 2020 (73 % dintre utilizatorii de internet) si cu 11 puncte procentuale fata de 2016 (63 %).
Tarile de Jos, Danemarca si Suedia, in fruntea clasamentului
Cele mai mari ponderi ale utilizatorilor de internet care au cumparat sau comandat bunuri sau servicii pe internet in cele 12 luni anterioare sondajului au fost inregistrate in Tarile de Jos (94 %), Danemarca (92 %) si Suedia (89 %). Pe de alta parte, mai putin de 50 % au facut cumparaturi online in Romania (44 %) si Bulgaria (42 %).
In ultimii cinci ani, cele mai mari cresteri ale numarului de cumparaturi online in randul utilizatorilor de internet au fost inregistrate in Cehia (+ 27 pp), Slovenia, Ungaria si Romania (toate + 26 pp), precum si in Croatia si Lituania (ambele cu + 25 pp).
Imbracaminte, incaltaminte si accesorii: cele mai frecvente achizitii online
In cele 3 luni care au precedat sondajul, cele mai frecvente achizitii online de bunuri au fost imbracamintea (inclusiv imbracamintea sportiva), incaltamintea sau accesoriile (comandate de 68 % dintre cumparatorii online). Obiectele portabile au fost urmate de livrari de la restaurante, lanturi de fast-food si servicii de catering (31 %), mobilier, accesorii pentru casa sau produse de gradinarit (29 %), produse cosmetice, de frumusete sau de wellness (27 %), urmate de carti, reviste sau ziare tiparite (25 %), articole sportive (cu exceptia imbracamintei sportive) (24 %), computere, tablete, telefoane mobile sau accesorii ale acestora (23 %) si jucarii pentru copii sau articole de ingrijire a copiilor (20 %).