CUI PRODEST „ADEVARUL”? - Precizarile Camerei de Comert a Romaniei
Prezentam integral precizarile Camerei de Comert si Industrie a Romaniei:
"Cu privire la informatiile aparute in editia de azi, 15 aprilie, a cotidianului Adevarul, in articolul 'Terenurile Romexpo, transferate gratuit CCIR cu girul lui Adrian Nastase. Un fost ofiter DIE detinea functii simultan in CCIR si Romexpo', Camera de Comert si Industrie a Romaniei face urmatoarele precizari:
In mare parte, articolul se bazeaza pe o serie de speculatii referitoare la anumite persoane si/sau implicari ale acestora de-a lungul timpului, direct sau indirect, in activitatea CCIR.
Incercarea de a atrage, prin nevoia de senzational, un numar cat mai mare de cititori, prin asocierea numelor unor fosti politicieni sau persoane publice cu institutia noastra, desi poate fi justificata din punct de vedere publicistic, este insa total irelevanta si chiar neavenita in cazul de fata.
In realitate, cele doua hotarari de Guvern nu sunt altceva decat o manifestare de politica publica constand intr-o serie de acte normative emise de catre Statul Roman cu caracter de reglementare, avand la baza atat istoria factuala a CCIR prin raportare la specificul terenurilor pe care a fost edificat Complexul Expozitional Romexpo, cat si experienta unor specialisti in domeniul juridic.
Reglementarile in discutie releva, asa cum am mentionat in repetate randuri, faptul ca in anul 2004 legiuitorul, in cazul de fata Guvernul, a inteles si respectat destinatia istorica a terenului de la Romexpo dat in administrarea CCIR inca din anul 1961 (prin Dispozitia Consiliului de Ministri nr. 92/1961, cand s-a aprobat amplasarea Expozitiei Economiei Nationale a Republicii Populare Romane pe terenurile Hipodromului de la Baneasa si s-au dat in administrare catre CCIR aceste terenuri) si ulterior, prin Deciziile nr. 1146/1972 si nr. 152/1973 ale Biroului Permanent al Comitetului Executiv al fostului Consiliu Popular al Municipiului Bucuresti, cand s-a decis, in temeiul art. 1 si 2 din Decretul nr. 409/1955 si tinand cont de prevederile art. 17 din Dispozitia Consiliului de Ministri nr. 92/1961, trecerea in administrarea CCIR a terenurilor in speta.
Acelasi legiuitor din anul 2004, a inteles implicit si necesitatea asigurarii continuitatii interesului public prin raportare la misiunea institutionala a CCIR, de sustinere si dezvoltare a mediului de afaceri si a investitiilor din Romania, prin raportare la caracterul de organizatie de utilitate publica al Camerei Nationale. Este de mentionat faptul ca utilitatea publica a fost recunoscuta CCIR inca din anul 1990, fapt consfintit de Decretul-Lege nr. 139/1990 privind camerele de comert si industrie din Romania.
In acest context, afirmatii cum ca CCIR este un simplu ONG le calificam, de asemenea, ca total neavenite, facute in necunoasterea sau nerecunoasterea rolului unei Camere Nationale in bunul mers al unui Stat in care functioneaza o economie de piata.
Orice alte interpretari, privind implicarea, functiile sau actiunile unor persoane publice la un moment dat poate fi folosita numai in scopul de 'click-bait', un concept din ce in ce mai utilizat in mass-media, dar la care nu ne-am fi asteptat sa recurga si un cotidian de calibrul Adevarul.
Ne punem retoric evident intrebarea – cui foloseste acest articol? In afara de incercarea de atragere a unui numar cat mai mare de accesari, exista oare o dorinta acerba si nedisimulata de a influenta intr-un fel sau altul rediscutarea proiectului de lege a camerelor de comert in Parlament ? Altfel spus, ce (poate) aduce nou acest articol pentru opinia publica? In principiu, nimic, datele prezentate in mod real sunt deja publice sau oferite spatiului public chiar de catre CCIR”.