CONSILIUL CONCURENTEI INVESTIGHEAZA COMERTUL ONLINE – Cine este sub lupa

550

foto: romaniatv

Consiliul Concurentei analizeaza patru sectoare digitale, la nivelul Romaniei, pentru a evalua caracteristicile acestora si impactul pe care il au asupra concurentei. Cele patru sectoare analizate sunt: servicii de intermediere a livrarilor online, servicii de intermediere online a cazarilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice si servicii de publicitate online.

„Aceasta initiativa face parte din eforturile noastre de a asigura buna functionare a sectoarelor online, mai ales in contextul in care suntem implicati in aplicarea la nivel national a Regulamentului European P2B care vizeaza, printre altele, transparentizarea termenilor si conditiilor de pe platformele online in relatia lor cu firmele utilizatoare de servicii de intermediere online”, a declarat Bogdan Chiritoiu (foto), presedintele Consiliului Concurentei.

Afacerile din online

Potrivit Consiliului, pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derularii afacerilor in mediul online, context in care, pentru ajunge la consumatori, tot mai multe companii au devenit parteneri/clienti ai platformelor de intermediere.
Astfel, autoritatea de concurenta isi propune sa identifice cadrul si modul de functionare a pietelor online din Romania, conditiile in care se desfasoara negocierile in fiecare sector, tendintele in furnizarea de servicii de intermediere online, precum si existenta unui posibil impact asupra firmelor romanesti care utilizeaza servicii de intermediere online urmare a aparitiei unor conditii nefavorabile:
“Ca urmare, Consiliul Concurentei va analiza raporturile intre restaurante si platformele de livrari online, comportamentul platformelor cu specific turistic atat fata de partenerii contractuali, cat si fata de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurential al firmelor romanesti in ceea ce priveste furnizarea de servicii de publicitate online. In urma analizei, autoritatea poate propune recomandari, respectiv masuri in vederea remedierii, atenuarii si prevenirii oricaror efecte negative asupra concurentei si, implicit asupra consumatorilor, iar in cazul in care descopera incalcari ale legii, initiaza procedurile necesare pentru a le sanctiona”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *