Grid star
eveniment

CONSILIUL CONCURENTEI INVESTIGHEAZA APPLE – Anunt oficial: "Autoritatea de concurenta are indicii ca Apple ar fi abuzat de pozitia sa dominanta”

Consiliul Concurentei anunta ca a declansat o investigatie privind o posibila incalcare a regulilor de concurenta de catre companiile Apple Inc. si Apple Distribution International Limited – denumite impreuna "Apple” – pe piata publicitatii prin aplicatii pe dispozitive mobile iOS.

Potrivit institutiei condusa de Bogdan Chiritoiu (foto), compania Apple si-a dezvoltat un sistem integrat vertical si inchis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software si servicii online, nepermitand niciunui alt magazin de distribuire de aplicatii sa fie instalat pe dispozitivele sale, cu exceptia celui propriu, AppStore.

In acest context, Autoritatea de concurenta precizeaza ca are indicii ca Apple ar fi abuzat de pozitia sa dominanta pe piata distributiei aplicatiilor pe iOS, limitand accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare si, in acelasi timp, favorizand propriile servicii tehnologice de afisare a publicitatii online in aplicatiile compatibile iOS.

Iata anuntul Consiliului Concurentei:

"Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind o posibila incalcare a regulilor de concurenta de catre companiile Apple Inc. si Apple Distribution International Limited – denumite impreuna ‘Apple’ – pe piata publicitatii prin aplicatii pe dispozitive mobile iOS. Compania Apple si-a dezvoltat un sistem integrat vertical si inchis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software si servicii online, nepermitand niciunui alt magazin de distribuire de aplicatii sa fie instalat pe dispozitivele sale, cu exceptia celui propriu, AppStore.

In acest context, Autoritatea de concurenta are indicii ca Apple ar fi abuzat de pozitia sa dominanta pe piata distributiei aplicatiilor pe iOS, limitand accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare si, in acelasi timp, favorizand propriile servicii tehnologice de afisare a publicitatii online in aplicatiile compatibile iOS.

Restrangerea concurentei

Autoritatea are suspiciuni ca prin introducerea politicii ATT (‘App Tracking Transparency’), Apple a incurajat utilizatorii sa limiteze accesul altor aplicatii la profilul publicitar IDFA (‘Identifier for Advertisers’), ceea ce a condus la o restrangere a concurentei pe piata publicitatii prin aplicatii pe dispozitive mobile iOS, avand efecte asupra tuturor actorilor implicati, agentiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicatii, prestatorii servicii de atribuire sau performanta etc., cat si asupra consumatorilor finali.

Mai multe autoritati de concurenta din Uniunea Europeana, cum ar fi Franta, Italia, Germania si Polonia, au in derulare investigatii privind practici asemanatoare. Reamitim ca Legislatia in domeniul concurentei nu interzice detinerea unei pozitii dominante, ci utilizarea acesteia in mod anticoncurential (abuziv) in relatiile comerciale cu alte companii ori fata de consumatorii finali. I

n situatia in care Consiliul Concurentei va constata incalcarea regulilor de concurenta, companiile implicate risca amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor”.

 

Ultimele articole
Sarbatorile vin cu blocarea conturilor
analize
Romanii platesc cash de sarbatori
punguta cu doi bani

Romanii platesc cash de sarbatori

Romanii au cumparat titluri de stat de 2,4 miliarde lei
punguta cu doi bani