CODUL FISCAL: DEDUCERILE PERSONALE – Cum se aplica contribuabililor care realizeaza venituri din salarii la locul unde se afla functia de baza (Document)
Modificarea Codului Fiscal aprobata prin OUG de catre Guvernul Ciuca vizeaza si revizuirea sistemului de acordare a deducerilor personale in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din salarii la locul unde se afla functia de baza.
Potrivit Notei de Fundamentare, deducerea personala cuprinde:
-deducerea personala de baza;
-deducerea personala suplimentara, si se acorda in limita venitului impozabil lunar realizat.
a) Deducerea personala de baza se acorda pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de pana 2.000 de lei peste nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata aprobat prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna de realizare a venitului. Pentru contribuabilii care realizeaza venituri brute lunare din salarii ce depasesc nivelul reprezentand un venit lunar brut de pana la 2.000 de lei peste nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata aprobat prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna de realizare a venitului nu se acorda deducerea personala de baza.
Prevederile OUG
b) Deducerea personala suplimentara se acorda astfel:
-15% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata pentru persoanele fizice cu varsta de pana la 26 de ani, care realizeaza venituri din salarii al caror nivel este de pana la nivelul de 2.000 de lei peste nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata aprobat prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna de realizare a venitului;
-100 de lei lunar pentru fiecare copil cu varsta de pana la 18 de ani, daca acesta este inscris intr-o unitate de invatamant, parintelui care realizeaza venituri din salarii, indiferent de nivelul acestora.
Documentele cerute
Deducerea personala suplimentara de 100 de lei lunar se acorda unuia dintre parinti, in cazul in care copilul este intretinut de ambii parinti, prin prezentarea documentului care atesta inscrierea copilului intr-o unitate de invatamant si a unei declaratii pe propria raspundere din partea parintelui beneficiar.
In situatia in care parintele desfasoara activitate la mai multi angajatori, acesta are obligatia sa declare ca nu beneficiaza de astfel de deduceri la un alt angajator si sa prezinte o declaratie pe propria raspundere in acest sens.